Pogłębianie toru wodnego Świnoujście-Szczecin (do 12,5 m) zakończyło się w 2022 roku. Aby jednak przyjmować w Szczecinie statki z większym ładunkiem, konieczne było dostosowanie infrastruktury nabrzeży, co przeciągnęło się do czerwca 2025 roku. W ramach prac poszerzeno i pogłębieono kanał oraz przebudowano istniejące nabrzeża (Czeskie oraz Słowackie), a także wybudowano nowe (Norweskie oraz Duńskie).
Inwestorem b yłZarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujścia, generalnym wykonawcą Grupa NDI, a nadzór projektowy pełniła firma Sweco.
Dzięki inwestycji szczeciński port zwiększył możliwości przeładunkowe. Przykładem jest wizyta m/v „Rodina”, 190-metrowego masowca bułgarskiego operatora, pływającego pod maltańską banderą. Przybił do nabrzeża Słowackiego z ładunkiem 40 tys. ton śruty sojowej z Göteborga.
To pierwszy tak duży transport na zmodernizowanym Kanale Dębickim, a zarazem jeden z największych w historii szczecińskiego portu.
Komentarze