Do dyspozycji Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica będą cztery 12-metrowe autobusy Urbino 12 electric (dla 75 pasażerów) oraz dziesięć 18-metrowych pojazdów przegubowych Urbino 18 electric (dla 120 pasażerów).
Wszystkie autobusy wyposażone są w elektryczne silniki centralne i zasilane energią z baterii Solaris High Energy o pojemności odpowiednio 400 i 500 kWh. Nowe pojazdy powinny przejechać na jednym ładowaniu 120 km.
Kontrakt podpisany z firmą Solaris został w całości sfinansowany z rządowego programu „Zielony transport publicznych” w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Zakupów związanych z komunikacją miejską było więcej.
– W trakcie ostatnich 18 miesięcy Gmina Szczecin podpisała umowy na zakup 80 autobusów i 12 tramwajów za ok. 400 mln zł. To skala bez precedensu w historii miast – podkreślał Łukasz Kadłubowski, zastępca prezydenta Szczecina.
Miasta nie mogą już kupować autobusów z silnikiem spalinowym. Przy kolejnych kontraktach można się spodziewać pierwszych w Szczecinie pojazdów wodorowych.
Komentarze