Zakończyła się dostawa przegubowych tramwajów tatra KT4Dt kupionych przez Tramwaje Szczecińskie od berlińskiego BVG.

Obecnie szczecińska spółka tramwajowa dysponuje już 73 takimi pojazdami, które trafiały do Szczecina w latach 2006, 2010 i 2012-2013 roku. Od jesieni ubiegłego roku Tramwaje Szczecińskie wzbogaciły się o kolejnych 41 pojazdów przegubowych. Ostatni z używanych tramwajów dotarł do Szczecina 23 sierpnia. Wszystkie docelowo stacjonować będą w zajezdni w al. Wojska Polskiego. Czeskie tatry z ostatniej dostawy wyprodukowane zostały w latach 1986 – 1989, a w latach 90 zostały unowocześnione. Nowo zakupione tramwaje po przygotowaniu do jazdy m.in. montażu kasowników, systemu informacji pasażerskiej oraz wykonaniu badań technicznych sukcesywnie trafiają na linie.

Inwestycja pozwala na poprawę komfortu podróżowania komunikacją miejską i zmniejsza koszty napraw taboru. Dzięki temu zakupowi wycofywane są z eksploatacji stare, polskie tramwaje 105 N pamiętające nierzadko lata 70-te XX wieku. Niedługo tramwaje tego typu niemal całkowicie znikną ze szczecińskich torowisk – pozostaną jedynie pojazdy zmodernizowane, w tym montowane niemal od podstaw w Szczecinie Moderusy Alfa.

Przegubowe tatry znakomicie sprawdzają się na szczecińskich torowiskach zarówno jeżdżąc pojedynczo, jak i w składach łączonych po dwa. Od kilku tygodni mogą się o tym przekonać szczecińscy pasażerowie. W ostatni weekend mierzące ponad 36 m. długości składy można było spotkać na linii 1.

Oprócz przegubowych tatr Tramwaje Szczecińskie eksploatują także 52 pojedyncze tatry T6A2D (kursują one w dwuwagonowych składach). W latach 2007 i 2010 zostały kupione także od BVG.