Dwuletnie prace przy budowie odcinka w kierunku ul. Szafera sfinalizowano zgodnie z planem, czyli przed końcem lutego. Od dzisiaj (28 lutego) wprowadzono zmiany w organizacji ruchu, a od jutra (1 marca) korekty obejmą przejazdy tramwajów i autobusów.

Samochody wjechały na nowy odcinek ul. Sosabowskiego już w czerwcu ubiegłego roku. Nowa jezdnia była jednak udostępniona kierowcom tylko częściowo. To zmieniło się w piątek.

Od dziś obowiązuje tam docelowa organizacja ruchu. Otwarto wszystkie cztery pasy dla ruchu kołowego, odblokowano przejazdy z ulic Żołnierskiej i Klonowica w stronę Sosabowskiego oraz uruchomiono sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach Sosabowskiego – Żołnierska, Sosabowskiego – Żniwna.

W sobotę zmiany odczują pasażerowie komunikacji miejskiej. Wtedy tramwaje linii 5 i 7 zaczną zatrzymywać się na przystanku „Krzekowo”. Poza tym, na linii 5 nastąpi przesunięcie kursów o 1 minutę w obu kierunkach przy 15-minutowej częstotliwości.

Autobusy linii 60 wrócą na stałą trasę. W stronę Cukrowej pojadą od przystanku „Wernyhory” przez ul. Żołnierską, ul. Szeroką, ul. Sosabowskiego do przystanku „Łukasińskiego” i dalej bez zmian.

W kierunku pętli „Stocznia Szczecińska” od przystanku „Taczaka” przez ul. Taczaka, ul. Sosabowskiego, ul. Szeroką, ul. Żołnierską, ul. Klonowica do przystanku „Zawadzkiego Kościół” i dalej bez zmian.

Autobusy linii 222, 225, 227, 527 i 535 w obu kierunkach zatrzymywać się będą na przystankach „Krzekowo” zlokalizowanych na torowisku tramwajowym. Dla kursów linii 527 wykonywanych w relacji SKM Dworzec Główny (Kolumba) → Klonowica Zajezdnia autobusy zatrzymywać się będą na przystanku „Krzekowo” zlokalizowanym w ciągu ul. Żołnierskiej przed skrzyżowaniem z ul. Klonowica (nr 30141, zmiana numeru z 30120).

Nowy fragment ul. Sosabowskiego ma 1200 metrów długości. Częścią infrastruktury są chodniki, ścieżka rowerowa i torowisko w kierunku pętli przy Netto Arenie. Po drodze powstały trzy przystanki autobusowo-tramwajowe, jeden przystanek autobusowy i dwie zatoki autobusowe.

Mocno zmieniły się okolice zlikwidowanej pętli Krzekowo, gdzie wybudowano skrzyżowanie Sosabowskiego z Żołnierską. Na styku z Szeroką i Żniwną powstało rondo.

Budowa nowego odcinka kosztowała 105 mln zł (połowa to dofinansowanie z rządowego funduszu Polki Ład). Wykonawcą było konsorcjum firm Tormel i Stanled I.