Miejska spółka Tramwaje Szczecińskie przygotowuje się do wymiany urządzeń informacji pasażerskiej, monitoringu oraz systemu emisji reklam w 11 Swingach (tramwaje typu 120NaS2). Ma to kosztować ok. 2 mln zł.
Zmiany obejmą część pojazdów, które trafiły do Szczecina w 2013 roku. Przedmiotem zamówienia złożonego przez Tramwaje Szczecińskie jest demontaż istniejących urządzeń informacji pasażerskiej, monitoringu oraz systemu emisji reklam, a następnie dostawa nowego sprzętu i jego instalacja, wraz z niezbędnym oprogramowaniem oraz sprzętem do obsługi i zarządzania.
Będą nowe „choinki”, czyli „termometry”
Taki elektroniczny system informacji pasażerskiej obejmuje m.in. tablice zewnętrzne LED i LCD:
– tablicę czołową, pokazująca numer linii i kierunek jazdy, a na przystankach końcowych numer linii i kierunek jazdy na przemian z czasem odjazdu, z możliwością wyświetlania informacji w dwóch wierszach;
– tablicę czołową tylną, pokazująca numer linii;
– tablice boczne dwustronne LED/LCD;
– tablicę boczną numerową LED, skierowaną na zewnątrz tramwaju, z dużymi cyframi dla osób niedowidzących;
– tablice brygadową LED, pokazująca numer linii i numer brygady przedzielone ukośnikiem.
Nowe tablice LCD pojawią się również wewnątrz tramwajów. To tzw. „choinki”, czy inaczej – „termometry”. Boczne tablice, pokazujące numer linii, cała trasę między jej krańcami, z oznaczeniem nazw przystanków i kierunków jazdy oraz czasu przejazdu.
Głosowa informacja, monitory LCD i kamery
Częścią zamówienia jest również głosowa informacja przystankowa. Mikrofon, wzmacniacz i głośniki zapewnią łączność głosową motorniczego z przedziałem pasażerskim. Prowadzący pojazd będzie miał także możliwość komunikowania się przez głośniki zamontowane na zewnątrz tramwaju.
W tramwajach wymienione zostaną monitory LCD (po 5 w każdym – 2 zestawy po dwa monitory pod sufitem i jeden na szafie za kabiną motorniczego). Wyświetlane są na nich reklamy i pasek z informacjami.
Zamontowany zostanie też nowy system monitoringu z 6 kamerami wewnętrznymi, 3 kamerami zewnętrznymi, kamerą toru jazdy, kamerą w kabinie motorniczego i mikrofonem rejestrującym rozmowy prowadzącego pojazd z pasażerem.
Jest jedna oferta
W przetargu zgłosiła się tylko jedna firma – R&G PLUS z Mielca. To wykonawca, który m.in. wyposażył niedawno w podobny system szczecińskie tramwaje dwukierunkowe. Realizację nowego zamówienia wycenił na 1,999 mln zł. To cena mieszcząca się w budżecie, gdyż Tramwaje Szczecińskie planowały wydać na ten cel 2,238 mln zł.
Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty. Jeśli oferta zostanie zaakceptowana, wykonawca będzie miał rok (360 dni) na realizację zamówienia.
Komentarze
15