Każdy z podróżujących autobusami pasażerów obserwuje postępy prac przy budowie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przez ostatni miesiąc pojawiło się kilka nowych elementów, które warto odnotować.
Podwójne torowisko tramwajowe ciągnie się obecnie na odcinku około dwóch kilometrów. Na torowisku pracuje podbijarka wyrównująca szyny. Oprócz tego można zobaczyć wagon kolejowy służący do sypania tłucznia na torowisko. Przy pętli Basen Górniczy trwa wylewanie betonu pod przyszłe słupy trakcyjne.
Trwają prace przy wylewaniu fundamentów pod pylony kładki dla pieszych na wysokości przyszłego przystanku tramwajowego „Lotnisko”. Kładka będzie podobna do tych, które znajdują się na ulicy Gdańskiej przy Basenie Górniczym i ulicy Merkatora. Tu również będą windy dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi.
Prace budowlane obu stacji prostownikowych, przy ulicy Eskadrowej jak i Turkusowej dobiegają końca. Zamurowana już została warstwa ocieplenia. Teraz przyjdzie czas na prace wewnątrz budynków.
Na przyszłym przystanku tramwajowym „Lotnisko” stoją już wszystkie słupy trakcyjne. Usypano już ostateczną warstwę ziemi pod przyszłe torowisko. Trwają prace ziemne na odcinku między przystankiem a nowoułożonym torowisku SST.
Widać już zarysy przyszłej jezdni wyjazdowej z miasta. Usypywana jest skarpa przed powstającym wiaduktem, pod którym przejedzie tramwaj skręcając w prawo na osiedle Zdroje. Pojawiły się też słupy trakcyjne, które dochodzą już do nowego wiaduktu.
Wiadukt drogowy na ulicy Eskadrowej przybiera kształtów. Trwa obecnie łączenie metalowych elementów zbrojenia przeprawy, które zostaną później obłożone szalunkiem i zalane betonem. Gdy wiadukt ten będzie gotowy, puszczony zostanie przezeń ruch samochodowy.
Koryto pod przyszłe torowisko zostało niedawno uzbrojone i teraz trwa jego zalewanie betonem. Później widoczne na zdjęciu rury wspornikowe zostaną usunięte. Dziś służą do zapobiegania osunięciu się skarp znajdujących się po bokach wkopu. Dopiero wtedy zacznie się układanie szyn i stawianie słupów trakcyjnych na tym odcinku.
Po wschodniej stronie ulicy Batalionów Chłopskich pojawiły się uzbrojone i zalane betonem skarpy i niebawem zacznie się pogłębianie terenu pod przyszłe torowisko. Willa Grunebergów nadal stoi na starym miejscu i nie wiadomo jeszcze, kiedy nastąpi jej przesunięcie. Przypomnijmy, że ma ona zostać przeniesiona na specjalnych szynach w całości.
W pobliżu stacji prostownikowej na przyszłej pętli tramwajowo – autobusowej Turkusowa trwają prace przy wylewaniu fundamentów pod słupy trakcyjne. Pierwszy tramwaj ma dotrzeć w to miejsce za kilkanaście miesięcy.
Komentarze
0