To kolejny raz, gdy elewacja narożnej kamienicy przy alei Wojska Polskiego 29 została zasłonięta. Tym razem swoje usługi reklamuje w ten sposób cukiernia, która od kilku miesięcy jest nowym najemcą parterowego lokalu usługowego.
„Spodziewałem się nieco wyższych standardów”
– Od renomowanej sieci cukierni odwołującej się do kaiserowskiej przeszłości, skojarzeń z elegancją i czarem dziewiętnastowiecznych kawiarni oraz od jej franczyzobiorców spodziewałem się nieco wyższych standardów i estetycznej wrażliwości – nie kryje zawodu Michał Dębowski.
Stelaż reklamowy jest legalny, co miało być wielokrotnie weryfikowane przez nadzór budowlany. Z tego, co udało nam się dowiedzieć, konstrukcja jest nieodłącznym elementem parterowego lokalu usługowego.
Postawiony przez nieistniejącą już firmę
– Jako zarządca nie mamy wpływu na tę konstrukcję. To nie jest nieruchomość należąca do wspólnoty i nie administrujemy nią. Istnieje od 2000 roku i została wzniesiona podczas renowacji tego kwartału przez inwestora (Szczecińskie Towarzystwo Renowacyjne, które już nie istnieje – red.) – tłumaczy Łukasz Mateja z Przedsiębiorstwa Techniczno-Budowlanego Technobud, które zarządza kamienicą przy alei Wojska Polskiego 29.
„Skądinąd elegancki lokal…”
– Wiem, czym są prawa nabyte, zysk reklamodawcy, tak zwany słuszny interes strony. Zastanawiam się tylko, czy ten interes zawsze musi stać w sprzeczności z interesem publicznym, którym jest prawo nas wszystkich do niezakłóconego odbioru historycznej architektury i prawo do ładu przestrzennego – dodaje miejski konserwator zabytków.
Wysłaliśmy pytania do cukierniczej sieci, ale do czasu emisji tego artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Komentarze
49