Rok temu Stowarzyszenie KoLiber przedstawiło Prezydentowi Miasta analizę Strefy Płatnego Parkowania, w której nawoływało do likwidacji SPP. Zeszłoroczny list nie poskutkował – dziś nie piszą listów, ale skargi.

W związku z kolejnymi zmianami w funkcjonowaniu Strefy Płatnego Parkowania zgłaszam skargę na działania Prezydenta Miasta zg. art. 246 § 1 w zw. z art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Zdaniem osób skupionych w naszym Stowarzyszeniu, Strefa nie spełnia założonych przez Miasto zadań i jest jedynie kolejnym obciążeniem publiczno-prawnym dla mieszkańców. Wnosimy o jej likwidację.

W ostatnim czasie Strefa Płatnego Parkowania została poszerzona o kolejne ulice, co skutkuje nałożeniem tego swoistego quasi-podatku na kolejnych kierowców. Jesteśmy temu przeciwni, tak jak większość mieszkańców Szczecina poruszająca się swoimi prywatnymi samochodami.

Nasze pełne stanowisko oraz wszelkie zastrzeżenia zostały zawarte w piśmie do Prezydenta Miasta z dnia 14 czerwca 2011 r.

W liście z 2011r. możemy przeczytać, iż SPP przez ostatnie lata nie spełniała swojej funkcji, w związku z tym powinna zostać zlikwidowana. Według stowarzyszenia SPP zamiast pożądanej rotacji pojazdów przyczynia się do nienaturalnego obłożenia parkującymi pojazdami miejsc, w których normalnie parkowałoby niewiele pojazdów. W liście z czerwca 2011 roku czytamy o zbyt wysokich opłatach za parkowanie oraz podziale na strefy, który nie spełnia swojej funkcji.

Według członków stowarzyszenia kierowcy często są zmuszeni do opłacania miejsc parkingowych. Szczególnie w takich sytuacjach, gdy są muszą udać się do takich instytucji jak Urząd Skarbowy czy Urząd Miasta, które nie posiadają parkingów. Oczywiście można porzucić własny pojazd na rzecz komunikacji miejskiej, jednak ta wg Stowarzyszenia KoLiber jest niewydolna i w przeważającej części opiera się również na transporcie samochodowym, a w związku z tym nie jest ani ekonomiczna, ani ekologiczna.

Strefa Płatnego Parkowania także negatywnie wpływa na drobnych przedsiębiorców, którzy swoje interesy prowadzą w centrum miasta. Ich pozycja rynkowa jest gorsza, ponieważ często klienci wybierają wielkie koncerny, które umożliwiają bezpłatne parkowanie.

W związku z tym, iż SPP nie spełnia postawionych przed nią zadań według stowarzyszenia powinna zostać zlikwidowana. Pełny list do Prezydenta Miasta z czerwca 2011 roku znajduje się na stronie stowarzyszenia: http://szczecin.koliber.org/2011/06/14/koliber-za-likwidacja-strefy-platnego-parkowania/.