Czyli kulą w łeb MATURZE.
1. Przeczytaj (ze zrozumieniem do cholery!) i napisz:
Co autorka miała na myśli?
Lifting mózgu
Zażartuj z aborcji, pośmiejmy się z kalek
Dość już mam symboli, figurek i lalek
Krzyż spod monopola, pijani spod Pałacu
Dość już nam symboli i żywych pajaców
Kamienny JPII (czy to kryptonim agenta?)
007 grzechów gł., których nikt nie pamięta
Kapuściński, Bartoszewski i inne ludzio-mity
Autorytet, autoportret czy relikt rozbity?
Gdzie tu miejsce tych z krwi, mięsa i kości?
Zadeptanych bohaterów z ulicy Szarości
Telewizor - teatrzyk, czyli świat medialny
Domózgowy, doustny, oralny, analny
Popraw włosy, powiększ cycki, uśmiech i jazda!
Byłeś nikim - teraz będzie z ciebie nowa gwiazda
Śmierć, śmiech, seks - drobno zmiksowane
W rękawiczkach na srebrnym ekranie podane
Zabierze ktoś głos, podyskutuje, oprotestuje
Demokracja demokracją, a u władzy…
To ja podziękuję
A.G.
Odpowiedź:
____________________________________________________*
____________________________________________________
____________________________________________________
2. Na podstawie wiersza odpowiedz na pytanie:
Dlaczego Władysława Bartoszewskiego tytułuje się profesorem, pomimo że nie ma nawet tytułu magistra?
a) a kto to?
b) sprawdzę na Wikipedii
c) nie wiem
3. Własnymi słowami (na podstawie nabytej wiedzy) odpowiedz na pytanie:
Dlaczego polski system edukacji jest do d_ _ _ ?
_______________________________________________________________*
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
* Nie używać długopisów ani markerów - za zniszczone monitory autorka/redakcja nie odpowiada!
Komentarze
2