Zwiększenie atrakcyjności komunikacji miejskiej na terenie Aglomeracji, wzrost liczby pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej i odciążenie ul. Gdańskiej to główne atuty wprowadzenia w życie projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina przesłało dziś do Prezydenta Miasta Szczecin wniosek o przygotowanie studium wykonalności SKM.

Projekt SKM został zaprezentowany 7 listopada 2011r. na posiedzeniu Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej Rady Miasta oraz 18 listopada na V Konferencji naukowo-technicznej pt.“Problemy komunikacyjne miasta Szczecina”.

 

  • Bardzo rzetelnie przygotowana analiza pozwala przypuszczać, że uruchomienie komunikacji kolejowej na terenie Szczecina w powiązaniu z innymi miastami Aglomeracji Szczecińskiej a także z Portem Lotniczym Szczecin-Goleniów przyczyni się do zdecydowanego zwiększenia atrakcyjności komunikacji miejskiej na terenie Aglomeracji, oraz pozwoli objąć znacznie większy obszar miasta bardziej niezawodną komunikacją szynową. - czytamy we wniosku.

Pełna treść pisma poniżej.

 

 

Szczecin, 21 listopada 2011 r.
 
Pan Piotr Krzystek
Prezydent Miasta Szczecin
 


Wniosek o sporządzenie studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
 


Szanowny Panie Prezydencie,
 

Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina wnioskuje o zlecenie przygotowania studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej oraz rozpoczęcie prac nad porozumieniem z pozostałymi jednostkami samorządowymi Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego nad wprowadzeniem zintegrowanego transportu publicznego na terenie Aglomeracji (wspólnego biletu).
 

Projekt SKM został zaprezentowany 7 listopada 2011r. na posiedzeniu Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej Rady Miasta oraz 18 listopada na V Konferencji naukowo-technicznej pt.“Problemy komunikacyjne miasta Szczecina”. Bardzo rzetelnie przygotowana analiza pozwala przypuszczać, że uruchomienie komunikacji kolejowej na terenie Szczecina w powiązaniu z innymi miastami Aglomeracji Szczecińskiej a także z Portem Lotniczym Szczecin-Goleniów przyczyni się do zdecydowanego zwiększenia atrakcyjności komunikacji miejskiej na terenie Aglomeracji, oraz pozwoli objąć znacznie większy obszar miasta bardziej niezawodną komunikacją szynową. Będzie to skutkowało wzrostem liczby pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej (co jest celem zapisanym w Polityce Transportowej Miasta Szczecin), a co za tym idzie zmniejszeniem liczby samochodów poruszających się po centrum Szczecina.
 

Kolejnym niezaprzeczalnym atutem kolejowego połączenia Prawobrzeża z Lewobrzeżem Szczecina jest fakt, że powstałaby wydajna, alternatywna do ul. Gdańskiej (obsługującej ruch samochodowy, autobusowy i tramwajowy) trasa komunikacji miejskiej. Wielokrotnie na przestrzeni ostatnich lat zdarzało się, że jedno zdarzenie losowe na ul. Gdańskiej zatrzymywało praktycznie cały ruch na kierunku Prawobrzeże-Lewobrzeże, co nie powinno mieć miejsca w centrum półmilionowej aglomeracji miejskiej.
 

Kolej daje także możliwość uruchomienia szybkiego i sprawnego połączenia komunikacyjnego nowopowstających parków przemysłowych w Trzebuszu i Dunikowie oraz planowanej inwestycji firmy Teleskop w Skolwinie i tym samym wzrost atrakcyjności tych terenów dla potencjalnych inwestorów.
 

Z poważaniem,
 
 



Damian Lachowski
 

Prezes Stowarzyszenia SENS