Od 17 kwietnia w rejonie inwestycji obowiązywać będą pierwsze zmiany w organizacji ruchu. Związane są z pracami przygotowawczymi obejmującymi przede wszystkim zabezpieczenie zaplecza budowy oraz wycinkę zieleni.

Miasto poinformowało o szczegółach zmian w przesłanym mediom komunikacie. „Główny zakres organizacji ruchu obejmuje część inwestycji przewidzianej do budowy w nowym śladzie:

– wygrodzony zostanie plac budowy – pojawią się zabezpieczenia i znaki drogowe w miejscach prowadzenia robót, także na nieformalnych przejazdach używanych przez mieszkańców;

– w rejonie skrzyżowania z ul. Ogrodniczą, ul. Ostoi-Zagórskiego i ul. Bukowską zachowany zostanie przejazd dla mieszkańców ulicy Bukowskiej. W obrębie skrzyżowania wydzielony będzie również ciąg pieszy w celu umożliwienia dojścia do zespołu przyrodniczo-krajobrazowego Wodozbiór;

– od ulicy Ogrodniczej zaplanowano dojazd do placu budowy na początkowym etapie robót – do czasu uzyskania przejezdności przez nowobudowaną trasę oraz udostępnienia dojazdu od ul. Łącznej.

W ciągu ul. Szosa Polska w obrębie pasa drogowego prowadzone będą krótkotrwałe prace, skutkujące zwężeniem jezdni w miejscu ich prowadzenia.”

Trzeci etap Trasy Północnej powstanie między ul. Łączną a ul. Szosa Polska. Wykonawcą inwestycji o wartości 189,6 mln zł będzie firma Strabag. Prace zajmą dwa i pół roku od dnia podpisania umowy, czyli całość powinna być gotowa we wrześniu 2027 roku.

Nowy odcinek będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z chodnikami i drogami rowerowymi. Na środku zostanie pas zieleni, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe.

Inwestycja zakończy się układem rond przy skrzyżowaniu Szosy Polskiej i Polickiej. Nowa droga zostanie połączona z planowaną obwodnicą Polic.