Wykonawca zastępczy rozpoczął prace przy budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych „zapewni to front robót dla głównego wykonawcy”. Kolejowa spółka zapewnia, że inwestycję uda się zrealizować do końca 2023 roku, ale pod jednym warunkiem – przy oczekiwanym potencjale Trakcji, która ma zupełnie inne zdanie w tym temacie.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe informuje, że wykonawca zastępczy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej rozpoczął prace na szlaku Szczecin Gocław-Szczecin Niebuszewo. To Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania, który należy do grupy kapitałowej kolejowej spółki. Następnym krokiem mają być prace na stacjach Szczecin Skolwin oraz Szczecin Gocław.

„Front robót dla Trakcji”

Przedmiotem sporu na 24-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 406 Szczecin Główny-Police są fragmenty o łącznej długości 2,5 kilometra, które wymagają m.in. dodatkowych wzmocnień. Kolejny już brak porozumienia na linii PKP PLK-Trakcja poskutkował znalezieniem nowego wykonawcy, który właśnie rozpoczął prace na spornym gruncie.

Umowa z Zakładem Robót Komunikacyjnych - DOM opiewa na blisko 30 milionów złotych. W zakres prac wchodzi m.in. wykonanie dodatkowego wzmocnienia gruntu, podtorza i skarp oraz przebudowa nawierzchni na 2,5-kilometrowym odcinku linii Szczecin Główny-Police. Zakończenie prac planowane jest na przełomie III i IV kwartału br.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapewnia, że „wykonawstwo zastępcze zapewni front robót dla Trakcji”. Kolejowa spółka wierzy, że przy zapewnieniu oczekiwanego potencjału przez głównego wykonawcę, inwestycja zostanie zrealizowana do końca obecnej perspektywy finansowej Unii Europejskiej.

„Ten termin jest nierealny”

Przypomnijmy jednak, że niedawno przedstawiciel Trakcji w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl po raz kolejny podkreślił, że „ten termin jest nierealny”. Winą obwinia oczywiście zamawiającego, czyli PKP PLK.

„Nawet gdyby w tej chwili zostały podjęte wszystkie decyzje, na które czekamy, to z przedstawionego przez nas harmonogramu wynika, że zakończenie inwestycji jest możliwe dopiero w drugiej połowie 2023 roku” – czytamy w rozmowie z 22 lutego br.

Dodajmy, że PKP PLK rozważa wprowadzenie kolejnych, nowych wykonawców na pozostałe odcinki budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.