Na modernizację nitki wyjazdowej nie wystarczy 60 milionów złotych, które miasto zapisało na ten cel w budżecie. Trzeba do tej kwoty dołożyć co najmniej 24 miliony.

Poznaliśmy oferty w przetargu na remont Trasy Zamkowej. Zainteresowanych tym zamówieniem jest siedmiu wykonawców, ale wszystkie propozycje znacząco przekraczają budżet przewidziany na tę inwestycję, czyli 60,5 mln zł.

Najkorzystniejsza cenowo jest propozycja spółki Niwa Szczecin, która opiewa na 84,8 mln zł. Strabag wycenił swoją pracę na 90,4 mln zł, Primost Południe na 96,2 mln zł, a Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor na 96,8 mln zł.

Są też oferty przekraczające 100 mln zł. Intop Skarbimierzyce zaproponował 103 mln zł, konsorcjum firm Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza 103,3 mln zł, a konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras aż 112,8 mln zł.

– Analizą ofert zajmie się teraz komisja przetargowa – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. Jeśli w budżecie miasta nie znajdą się dodatkowe pieniądze, przetarg trzeba będzie unieważnić.

Remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej ma potrwać dwa lata. Przez cały czas zachowana będzie możliwość przejazdu

Prace obejmą naprawę powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, wyrównanie powierzchni oraz wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie całe wyposażenie, m.in. balustrady, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia i oświetlenie uliczne.

Inwestycja zyskała 30 mln zł dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Nadzór nad jej realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Nitkę wjazdową Trasy Zamkowej wyremontowano w latach 2017-18.