„Rękawiczki są ok!”, „Nie dotykaj swojego nosa”, ”Maska chroni!” czy „Mydło zwycięży!” Takie hasła pojawiły się niedawno w naszej przestrzeni miejskiej. To ciekawa akcja społeczna, zorganizowana i zaprojektowana przez znanych artystów, twórców plakatów.
Barwne postery pojawiły się najpierw na placu Solidarności, a później zagościły w wiatach na przystankach tramwajowych m.in. przy placu Gałczyńskiego, przy Basenie Górniczym oraz w alei Piastów, niewątpliwie wyróżniając się spośród podobnych komunikatów. Przekaz jest bardzo czytelny i jednoznaczny, więc można uznać, że tym razem sztuka okazała się bardzo skuteczna.
Cała kampania nosi nazwę #Sztukahigieny. Jest to projekt edukacyjny, który ma na celu kształtowanie wzorców zachowań, zarówno u dorosłych, jak i u dzieci.
Autorami plakatów są: znany grafik, ilustrator Andrzej Wieteszka, mieszkający w Warszawie oraz Dawid Czajkowski, szczeciński artysta związany z Akademią Sztuki, kurator Galerii Gilotyna w Piwnicy Kany. Zaprojektowane przez nich prace w tym tygodniu dotrą do kolejnych miejsc Szczecina.
– Akcja będzie m.in. widoczna na telebimie obok Kaskady. Nasze prace znajdą się na tramwajach, autobusach i kolejnych przystankach komunikacji miejskiej – zapowiada Czajkowski.
Sponsorami i partnerami akcji są m.in.: Galeria Gilotyna, Fundacja Instytucja, Doktor Spondylus, Wieteszka Illustrations, Muzeum Narodowe w Szczecinie i Urząd Miasta Szczecin.
Komentarze
4