Prawie 700 metrów długości, ponad 16 metrów szerokości i 3,5 metra wysokości – Piotr Krzystek otworzył nowy wiadukt.

Estakada na jezdni wyjazdowej z miasta powstała w związku z budową Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Pod nią, w zagłębieniu przebiegać będzie nowa trasa tramwajowa.

Oddajemy do użytku jeden z ważnych elementów mieszczących się na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Od dzisiaj kierowcy będą mogli w sposób szybki i sprawny, przemieszczać się autem po prawobrzeżnej części Szczecina – mówi Piotr Krzystek prezydent Szczecina – Przed nami jeszcze wiele pracy związanej z budową SST, ale jestem przekonany, że uda się nam wszystko zrealizować tak jak to sobie założyliśmy, po to aby mieszkańcy mieli do dyspozycji nowoczesny środek transportu miejskiego. - dodał prezydent miasta.

Długość przebudowanego odcinka, którym dzisiaj pojadą kierowcy ma 672 m długości. Do budowy estakady nad trasą SST zużyliśmy ponad 900 m3 betonu. Było to zadanie wymagające, ale mam nadzieję że efekt naszej pracy zadowoli kierowców – mówił Dariusz Korpusiński kierownik budowy SST z firmy STRABAG.

Dane:

Długość przebudowanego odcinka – 672 m

Szerokość jezdni – 10,5 m

Szerokość ciągu pieszo rowerowego – od 2,5 do 3 m

Ogółem 8 500 m2 nawierzchni bitumicznej

Ekran akustyczny o długości 274 m i wysokości 3,5 m

 

Estakada nad trasą SST:

Długość 3 przęsła – 19 + 27,5 + 19 = 65,5 m

Szerokość – 16,05 m

Ok. 1 000 m pali pod fundamentami estakady

Ok. 970 m3 betonu

Ok. 185 ton konstrukcji stalowej – dźwigary nośne

Szczeciński Szybki Tramwaj to pierwsza linia tramwajowa, która połączy prawobrzeże z centrum miasta. W ramach inwestycji powstanie m.in. 8 kilometrów torów, dwa wiadukty, głęboki wykop oraz tymczasowa pętla „Turkusowa”. Koszt inwestycji wynosi 188 542 193,81 złotych, kwota dofinansowania 106 081 977,61 złotych.