Gdzie i kiedy?
Teatr Kana
pl. św. Piotra i Pawła 4/5
piątek, 13 grudnia 2019, 19:00
Za ile?
30 zł
Druga, po plenerowym „Gap feeling”, wspólna produkcja Teatru Kana i rosyjskiego Teatru Akhe (Axe) z Petersburga. Akhe jest jednym z najbardziej renomowanych rosyjskich kolektywów artystycznych.

 

Historia znajomości i wymiany doświadczeń pomiędzy obydwiema grupami sięga blisko 20 lat. Język Teatru Akhe i sposób opowiadania o świecie – który dla zespołu Teatru Kana stanowi interesujące i inspirujące wyzwanie - to niezwykłe połączenie happeningu, sztuk plastycznych, instalacji, wideoartu i fotografii. Często są nazywani "rosyjskim teatrem inżynieryjnym" lub "teatrem optycznym". Siebie samych jako aktorów określają mianem "operatorów przestrzeni scenicznej", bowiem główną rolę w ich przedstawieniach odgrywa precyzyjnie wykreowana rzeczywistość, składowa scenografii (czy raczej używanych na scenie przedmiotów-rekwizytów), światła, projekcji filmowych i działań aktorskich - wszystkie te elementy poddane zostają eksperymentom opartym na przewrotnej interpretacji praw fizyki.

Spektakl będzie okrutną w swojej radykalności, a jednocześnie pełną czułości opowieścią o samotności, bezradności i pięknie człowieka osaczonego wielowymiarowością absurdu otaczającego świata, własnych obsesji, emocji i uwarunkowań. Będzie próbą diagnozy i mierzeniem się z nieuchronnością. Będzie swoistym rewersem standapowej rzeczywistości, ironicznym – pełnym czarnego humoru - komentarzem do spraw codziennych, lokalnych, globalnych i ostatecznych.

 

Przedstawienie przygotowywane jest w dwóch wersjach – z udziałem oraz bez udziału rosyjskich aktorów.

1. Czterech aktorów zaangażowanych w spektakl 

2. Każdy z aktorów jest przygotowany, by grać rolę swojego partnera 

3. Spektakl składa się z 16 epizodów

4. W sztuce wypowiadane są cztery monologi o śmierci 

5. Jednakże, każdy z epizodów w ten lub inny sposób odnosi się do tematu śmierci 

6. Sekwencja epizodów tworzona jest w nieprzewidywalny sposób podczas spektaklu 

7. Gatunek każdego epizodu określa się bezpośrednio w trakcie spektaklu

8. Liczbę aktorów w epizodzie ustala się w trakcie spektaklu

9. Brakujących aktorów zastępują krzesła

10. W związku z tym, możliwe są epizody składające się wyłącznie z krzeseł 

11. Konkretne role przypisuje się aktorom bezpośrednio w trakcie spektaklu

12. Ziemia, woda, powietrze i ogień – te cztery podstawowe żywioły determinują istnienie postaci

13. Poprzez przedmiot przypisany każdemu z żywiołów

14. Każda postać ma swoje własne: krzesło, lampę podłogową i płaszcz

15. Cztery jednakowe ekrany zyskują osobowość podczas spektaklu 

16. Zakłada się, że będzie 16 wersji spektaklu.

 

reżyseria i scenografia: Maksim Isaev, Pavel Semchenko

obsada: Bibianna Chimiak, Karolina Sabat, Dariusz Mikuła, Piotr Starzyński / gościnnie: Maksim Isaev, Pavel Semchenko

dźwięk: Piotr Motas

światło: Adam Dzidziszewski

realizacja: koprodukcja Teatr Kana & Teatr Akhe

premiera: grudzień 2019  

Bilety na premierę w cenie 30 zł dostępne online: www.kana.art.pl/bilety.