Od naszej ostatniej wizyty na budowie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wiele się wydarzyło. Pojawiło się więcej szyn, zasypywane są kolejne warstwy na przystanku „Lotnisko”, kończą się prace budowlane obu podstacji elektrycznych. Oto fotorelacja obrazująca postępy prac zaobserwowane w ostatnim tygodniu marca.

 

Połączony został tor tramwajowy w kierunku ulicy Turkusowej przed wjazdem na Most Pionierów Miasta Szczecina.

 

 

Trwa zgrzewanie szyn tramwajowych, by zapewnić płynną jazdę bez stukotów charakterystycznych dla pociągów kolejowych.

 

 

Oba tory na Moście Pionierów są już przysypywane kamieniami. W ostatnich dniach pojawiła się podbijarka torowa, która wyrównywała tor prowadzący w stronę Basenu Górniczego.

 

 

 

Przy wschodnim wjeździe na Most Pionierów przysypywane są już kamienie pod torowisko tramwajowe. Niedługo powinno się rozpocząć układanie podkładów oraz szyn, które połączą jak dotąd dwa odrębne odcinki torowiska.

 

 

 

Torowisko po wschodniej stronie Mostu Pionierów jest już praktycznie gotowe.

 

 

 

Warstwa po warstwie – trwa zasypywanie piaskiem kolejnych mat odwodnieniowym na przyszłym przystanku „Lotnisko”. Każdą taką warstwę wyrównuje walec drogowy i później na nią kładziona jest kolejny materac z kruszywa.

 

 

 

Przystanek „Lotnisko” będzie wyposażony w przejście naziemne wraz z windami, jakie można spotkać chociażby na Basenie Górniczym. Obecnie trwa przygotowanie do prac ziemnych po stronie lotniska Aeroklubu Szczecińskiego.

 

 

 

Widać już zarysy przyszłej jezdni wyjazdowej z miasta na ulicy Eskadrowej. Poprowadzone ona zostanie wiaduktem, pod którym Szybki Tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów.

 

 

 

Prace budowlane nad podstacji elektrycznej „Eskadrowa” dobiegają końca. Pojawiły się już pierwsze okna.

 

 

 

Zakończono już prace budowlane podpór pod estakadą przy ulicy Eskadrowej. Niebawem w tej okolicy zacznie się wylewanie fundamentów pod słupy trakcyjne.

 

 

 

W wykopie między ulicami Batalionów Chłopskich a Eskadrową trwa układanie zbrojenia pod betonowe podtorze.

 

 

 

Przy ulicy Jaśminowej trwa wylewanie betonu pod ściany oporowe wykopu podobnego do tego, który widać po drugiej stronie ulicy Batalionów Chłopskich.

 

 

 

Obecnie przejazd ulicą Batalionów Chłopskich odbywa się ruch wahadłowy. Za kilka miesięcy zacznie się w tym miejscu budowa wiaduktu drogowego. W tym miejscu w przyszłości będzie zejście do przystanku „Gryfińska”.

 

 

 

Ulica Jaśminowa widziana z wiaduktu kolejowego. Widać zarysy przyszłego wkopu, którym poprowadzona linia tramwajowa.

 

 

 

Widok na wiadukt kolejowy od strony pętli Turkusowa. Przejazd pod tym nasypem powstał w związku z budową linii kolejowej do Sobieradza, od czasów II wojny światowej nie był w ogóle wykorzystywany. W przyszłym roku będą tędy jeździły tramwaje.

 

 

 

Na pętli „Turkusowa” prace budowlane nad podstacją elektryczną również dobiegają końca. Tu również wstawiono okna. Niedługo zaczną się prace wykończeniowe budynku.

 

Przypomnijmy, czterokilometrową linię Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju buduje konsorcjum dwóch pruszkowskich firm Szczeciński Tramwaj sp. z o. o. i STRABAG sp. z o. o. Zakończenie inwestycji przewidziane jest w połowie przyszłego roku. Do tymczasowej pętli „Turkusowa” będącej I etapem inwestycji zostaną wydłużone linie tramwajowe 2, 7 i 8, które dziś kończą bieg na Basenie Górniczym.