Dlaczego szwajcarskie produkty kojarzą się nam z precyzją, a wizyta w Australii zapowiada emocjonującą przygodę? Czemu technologiczne gadżety kupowalibyśmy najchętniej z Japonii, a biznes prowadzilibyśmy w Stanach Zjednoczonych? Na te i wiele podobnych pytań odpowiada destination branding – stosunkowo nowy trend w promocji miejsc, ujmujący kraje, miasta i regiony od strony marketingowej. 13 lutego wystartował „Pokaż nam język” konkurs językowy po raz XII organizowany przez grupę Wyższych Szkół Bankowych. Weźmie w nim udział ponad 10 tysięcy uczniów szkół ponadgimnazjalnych, to oni spróbują odpowiedzieć na pytanie „Czy lokalna duma = globalny podziw? Rzecz o promocji krajów i miast”.
Językowe rozgrywki składają się z czterech etapów. Etap pierwszy odbywa się w formie internetowego testu z wybranego języka przeprowadzanego na platformie www.pokaznamjezyk.pl, który kwalifikuje do dalszych trzech części konkursu rozgrywanych w wybranych Wyższych Szkołach Bankowych. Podczas półfinałów młodzież będzie odpowiadała na 100 pytań testowych. Uczestnicy finałów sprawdzą swoją wiedzę w debatach moderowanych. Półfinały i Finały Regionalne odbywają się w poszczególnych
Wyższych Szkołach Bankowych. Tegoroczny Półfinał i Finał Regionalny w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie odbędzie się 22 marca 2012. Najlepsi z najlepszych zmierzą się w Superfinale, podczas którego wygłoszą prezentacje na zadany wcześniej temat. Zarówno tematyka debat jak i prezentacji będą bezpośrednio nawiązywały do tematu przewodniego konkursu. Zwycięzców konkursu – w każdym w trzech języków - poznamy 13 kwietnia podczas Superfinału, który odbędzie się w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.
Pierwsza edycja konkursu „Pokaż nam język” została zorganizowana w 2001 r. dla uświetnienia obchodzonego wówczas Europejskiego Roku Języków, ogłoszonego przez Radę Europy. Formuła i charakter konkursu od razu zyskały uznanie i sympatię zarówno uczniów, jak i nauczycieli, a grono zadowolonych uczestników z roku na rok się powiększa. Co roku konkurs cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem młodzieży, w ubiegłorocznej językowej rywalizacji wystartowało blisko 17 tys. uczniów z 485 szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski.
Celem konkursu jest propagowanie wśród młodzieży znajomości języków obcych oraz zwiększanie ich kompetencji językowych. Konkurs jest także pretekstem do poszerzania wiedzy z zakresu historii, kultury, geografii krajów anglojęzycznych, francuskojęzycznych, niemieckojęzycznych.
Laureaci otrzymują indeks Wyższej Szkoły Bankowej wraz z opłaconym czesnym za pierwszy rok studiów oraz nagrody rzeczowe. Wydawnictwo SuperMemo World ufunduje nagrody dla klas uczniów biorących udział w finałach konkursu Pokaż nam język z miejsc 1, 2 i 3 – łącznie ponad 1 600 zestawów kursów multimedialnych do intensywnej nauki słownictwa języka angielskiego i niemieckiego zawierających metodę SuperMemo – jedyną metodę optymalizacji zapamiętywania popartą badaniami naukowymi. www.supermemo.pl/opinie.
Ogólnopolskimi patronami medialnymi konkursu zostali: miesięczniki: Brief, Perspektywy, Dyrektor Szkoły; portale: Zadane.pl, MM Moje Miasto.
Patroni konkursu: Goethe Institut, Deutsch Wagen Tour
Lokalnymi patronami medialnymi konkursu w woj. zachodniopomorskim są: dziennik Kurier Szczeciński, Radio ESKA, portal: wszczecinie.pl. Z kolei patronatami merytorycznymi konkurs objęło Kuratorium Oświaty w Szczecinie oraz Północna Izba Gospodarcza.
Sponsorzy nagród w konkursie: SuperMemo World, Wydawictwo Colorful Media oraz lokalnie empik school.
Więcej informacji: www.pokaznamjezyk.pl oraz na www.wsb.szczecin.pl
Komentarze
0