Dobiega końca remont torów kolejowych od stacji Szczecin Niebuszewo do Stoczni Szczecińskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapowiadają, że jeszcze w kwietniu firmy działające na terenie stoczni odzyskają połączenie z siecią kolejową.
Modernizacja, rozbiórki i wycinka
Prace rozpoczęto w 2016 r. W ich ramach wymieniono m.in. uszkodzone szyny, podkłady, uzupełniono tłuczeń. Tor oraz rozjazdy zostały wyregulowane i wypoziomowane. Przed bramami kolejowymi do stoczni (tory przecinają przy nich ul. Stalmacha) przygotowano przejazdy kolejowo-drogowe. Ułożone zostały nowe płyty przejazdowe i wyasfaltowane podjazdy.
Rozebrano zniszczony, często okupowany przez bezdomnych budynek dworca towarowego Szczecin Grabowo. Wycięto drzewa i krzewy. Nie tylko te znajdujące się tuż przy torach (głównie samosiejki), ale również starsze, wysokie drzewa stojące w sporej odległości od torów przy zburzonym budynku.
Koszt prac finansowanych przez PKP PLK to blisko milion złotych. Ich wykonawcą był Zakład Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania.
Do końca roku rozebrane mają zostać również pozostałości przedwojennego wiaduktu, stojącego nad torami w okolicach garażowiska na końcu ul. Lubeckiego. Zleceniodawcą prac będą w tym przypadku Polskie Koleje Państwowe S.A. Więcej o wiadukcie w naszym tekście "O istnieniu tego wiaduktu nie wiedzieli nawet urzędnicy. Co dalej z przedwojennym obiektem? [foto]"
Inwestycje w porcie
Sprawniejszy ma być w przyszłości również dojazd pociągów towarowych do szczecińskiego portu. PKP PLK zainwestuje ponad 600 mln zł w poprawę kolejowego dostępu do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu. Przebudowano zostanie m.in. stacja Szczecin Port Centralny oraz terminal kontenerowy Ostrów Grabowski. Inwestycje w ramach programu portowego mają być zakończone do 2020 r.
- Dzięki realizowanym i przygotowywanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A inwestycjom – remontom szlaków towarowych, dojazdów do portów i stoczni – polepszy się stan infrastruktury dla przewoźników towarowych. Wzmocniona zostanie efektywność transportu kolejowego, jako ekologicznego i konkurencyjnego środka przewozu towarów – mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK.
Komentarze
2