Klimatyzacja, Wi-Fi, nowe siedzenia, nowe toalety – w tym dla osób niepełnosprawnych, rampy wjazdowo - wyjazdowe, zamknięte obiegi wodno - kanalizacyjne, nowoczesny system hamowania i monitoring – to wszystko znajdziemy w dwóch pierwszy zmodernizowanych pojazdów EZT.

Z 7 oddanych w czerwcu do modernizacji taborów dziś do Szczecina wróciły dwa. Zmodernizowane pociągi mają znacznie podnieść bezpieczeństwo i komfort podróży pasażerów. Pojazdy zostały odnowione zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.

Postawiliśmy wykonawcy bardzo wysoko poprzeczkę, ale chcemy, by te wagony służyły wiele, wiele lat. Tak jak mówiłem, niestety nie stać nas na same mercedesy. Z jednej strony inwestujemy w nowoczesny tabor, z drugiej rewitalizujemy ten stary. Dzięki temu w perspektywie niespełna dwóch lat wymienimy połowę floty tych elektrycznych pojazdów – mówił podczas konferencji Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz.

Zmodernizowane tabory to klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i kabiny maszynisty, zastosowanie przeszklonych ścianek działowych oraz drzwi przesuwnych, automatyczna blokada drzwi wejściowych po przekroczeniu 5 km/h, uniemożliwienie ruszenia pojazdu przy otwartych drzwiach, zabezpieczenie przed rozpięciem jednostki w przypadku awarii sprzęgu międzywagonowego. To także dostęp do bezprzewodowego Internetu, ergonomiczne fotele, gniazdka 230 V, audio – wizualny system informacji pasażerskiej i dynamiczne hamowanie.

Zmodernizowane tabory będą jeździły na odcinkach kolejowych:

  • Szczecin Główny – Koszalin,

  • Szczecinek – Białogard – Kołobrzeg,

  • Kołobrzeg – Koszalin,

  • Białogard – Koszalin – Słupsk

Już dziś, o 14:57 ten pojazd jako pierwszy pojedzie w dziewiczy rejs po torach Pomorza Zachodniego do Koszalina. Jeśli ktoś w te okolice się wybiera, serdecznie zapraszam – powiedział Olgierd Geblewicz.

Wszystkie wagony mają trafić do nas do 30 lipca 2014 roku. Koszt inwestycji to 57 687 000 zł, projekt został dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.  

Zobacz też:

Sprawdziliśmy nowe wagony PKP Intercity [wideo]