Choć to jedna z najbardziej obleganych linii, to na jej trasie jeżdżą krótkie autobusy. „Po kilku latach można by, choć zapewne będą pojawiały się głosy sprzeciwu, rozważyć pewne zmiany” – proponuje radny miejski Marek Duklanowski.
W tym roku mija 10 lat, od kiedy w szczecińskim rozkładzie komunikacji miejskiej pojawiła się linia 86. Na początku autobusy jeździły na trasie osiedle Kaliny–plac Rodła, a linia była obsługiwana przez tabor przegubowy (dni powszednie) oraz klasy maxi (11-12 m) w soboty i niedziele.
Czasem nie da rady wsiąść
Z czasem linia została przedłużona do pętli „Zakłady Piekarnicze”, a autobusy przegubowe zostały przekazane na bardziej obleganą linię 87. Jak jednak zwraca uwagę radny Marek Duklanowski, powinny ponownie znaleźć się w rozkładzie linii 86.
– Docierają do mnie sygnały, że wskutek nadmiernego napełnienia autobusów na niektórych kursach, bardzo często na przystanku „Strzelecka” w kierunku placu Rodła, pasażerowie nie są w stanie wejść do autobusu – relacjonuje. Mowa m.in. o uczniach VI Liceum Ogólnokształcącego.
„To mogliby być nowi pasażerowie komunikacji miejskiej”
Jednocześnie radny PiS proponuje zmiany na trasie, aby autobusy mogły przejeżdżać przez ulicę Grota-Roweckiego. Dodajmy, że to reaktywowany pomysł sprzed 8 lat. Wówczas Marek Duklanowski uzyskał odpowiedź, że wymagana jest analiza.
– Nie mam wyników tej analizy, autobus nie jeździ przez ulicę Grota-Roweckiego, choć osiedle Somosierry liczy około 6-7 tysięcy mieszkańców. Dodatkowo, autobus zatrzymujący się na przystankach „Kleeberga”, „Walentynowicz” i „Roweckiego” mógłby obsługiwać mieszkańców ulicy Somosierry oraz prostopadłych do niej Dwernickiego, Chłopickiego i Wita Stwosza. Czyli pewnie kolejne kilkaset osób. To mogliby być nowi pasażerowie transportu publicznego.
Zamiana pętli – z korzyścią dla mieszkańców Krzekowa
Do radnego dotarły również propozycje mieszkańców dotyczące zamiany pętli „Zakłady Piekarnicze” na tę w Bezrzeczu z przejazdem przez ul. Szafera i Szeroką.
– Napełnienie pojazdów na odcinku między przystankami „Zakłady Piekarnicze” i „Łukasińskiego” jest istotnie znikome. Takie rozwiązanie dałoby możliwość bezpośredniego dotarcia do wielu celów podróży także mieszkańcom części osiedla Zawadzkiego, ale i większej części Krzekowa – przekonuje.
Operator ma za mało autobusów przegubowych
Jak na takie plany zapatruje się magistrat? Jeśli chodzi o autobusy przegubowe – nie ma na nie szans w najbliższym czasie.
– Operator obsługujący linię autobusową numer 86 nie dysponuje aktualnie liczbą autobusów przegubowych pozwalającą na zmianę kategorii taboru na wyżej wymienionych linii – informuje zastępca prezydenta Szczecina Łukasz Kadłubowski.
Magistrat nie ma w planach zmian
W kwestii zmiany trasy i skierowania autobusów na ulicę Grota-Roweckiego, magistrat przypomina o opinii Rady Osiedla Pogodno z 2016 roku. Wówczas mieszkańcy wykazali sprzeciw, a w efekcie zmiana na trasie nie została wprowadzona.
W najbliższym czasie nie ma również szans na zmianę pętli z „Zakładów Piekarniczych” na „Osiedle Zawadzkiego” lub „Bezrzecze”.
– Pętla „Osiedle Zawadzkiego” jest obsługiwana przez cztery linie tramwajowe i jedną autobusową. Zabranie linii 86 z ulicy Łukasińskiego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Taczaka do Zakładów Piekarniczych spowoduje zabranie jedynej linii umożliwiającej mieszkańcom rejonu na bezpośredni dojazd do centrum miasta – tłumaczy Łukasz Kadłubowski.
Komentarze
32