Przed Omni Molo przy ul. Mieszka I w Szczecinie stanęły parkomaty. Decyzja nowego właściciela obiektu podyktowana jest faktem, że na parkingu swoje samochody zostawiało coraz więcej osób, które nie były klientami sklepów galerii handlowej. – Borykaliśmy się z problemem porzucanych aut lub samochodów zostawianych na parkingu na długi okres czasu – przyznaje Agnieszka Wasyłenko, dyrektor Omni Molo w Szczecinie.
Kilkanaście osób w kolejce do parkomatu. Mieszkańcy zaskoczeni przed Omni Molo
Wielu naszych czytelników w ostatnią sobotę informowało o problemach przed galerią Omni Molo (dawnym Atrium Molo). Uruchomione zostały parkomaty, ale według naszych czytelników postawiono ich za mało, by można było sprawnie odebrać bilet parkingowy.
„Kolejka na kilkanaście osób i prawie kwadrans stania, żeby odebrać bilet parkingowy. To jest ogromny parking i trzeba drałować kawał drogi, by odebrać bilet. Nie podoba mi się ta zmiana, parkomatów powinno być dużo więcej. Czasem przed Lidlem czy Biedronką są dwa-trzy, a tutaj taki wielki obiekt i zaledwie dwa parkomaty” – napisała do nas pani Agnieszka z Pogodna.
Agnieszka Wasyłenko, dyrektor galerii handlowej Omni Molo przyznaje, że parkomaty są decyzją strategiczną nowego właściciela. Chodzi o to, by uporządkować parkowanie przed jedną z największych galerii handlowych w mieście.
– Wielokrotnie borykaliśmy się z problemem pozostawionych na długi okres czasu lub porzuconych aut. Jesteśmy na etapie wprowadzania zmian na terenie parkingu przy Omni Molo – parkomaty aktywne są od 25 października, natomiast do momentu zainstalowania kompletu urządzeń –zarówno parkomatów, jak i tabletów – kontrole nie będą przeprowadzane. Pierwsze trzy godziny parkowania są bezpłatne, każda kolejna to 4 zł/h – informuje Agnieszka Wasyłenko.
Zmiany nie mają związku z 1 listopada
Łącznie zainstalowanych ma być 8 parkomatów w różnych częściach parkingu. Powstanie również specjalna aplikacja umożliwiająca aktywowanie biletu za pomocą smartfona.
– Dla wygody klientów Omni Molo wprowadzamy system, w którym nie ma konieczności umieszczania biletu za szybą samochodu. Wystarczy wpisanie numeru rejestracyjnego auta – dodaje dyrektor Omni Molo.
Nasi czytelnicy sugerowali, że zmiana może mieć związek z dniem Wszystkich Świętych. Zawsze przed 1 listopada parkingi okolicznych galerii handlowych zapełniają się samochodami. Kilka dni temu opisaliśmy w naszym portalu trudną sytuację Galerii Mieszka, która sąsiaduje z Omni Molo.
– Wprowadzenie płatnego parkingu nie ma związku 1 listopada, wynika to wyłącznie z zapisów umowy zawartej z dostawcą usługi. Dnia 1 listopada kontrole przy Omni Molo nie będą przeprowadzane – zapewnia. Agnieszka Wasyłenko.
Komentarze
38