Gdzie i kiedy?
Krzywy Gryf, ul. Kolumba 5
sobota, 19 marca 2022, 19:00
Za ile?
40 zł wcześniejsza rezerwacja, 50 zł w dniu wydarzenia
PRZED WAMI PIERWSZY ONE MAN BAND FESTIVAL. Założenie jest proste. Na scenie wystąpią wyłącznie zespoły jednoosobowe, artystki i artyści solowi, „I go solo” orkiestry.

 

WYSTĄPIĄ:

– HIOB DYLAN

– BAJZEL

– MARSZAŁEK

– THE PAU

– BUSKIMA

 

NA MIEJSCU M.IN.:

– LOKALNE PIWA KRAFTOWE

– COCKTAIL BAR

– WEGAŃSKA KUCHNIA

 

HIOB DYLAN

Bard-dziad, który przywdział maskę wilka by śpiewać o Polsce, o której nikt już śpiewać nie chce. Szarpiąc struny taniego banjo zabiera w podróż Passatem Kombi przez Radom do serca Polski B, w lot Ryanairem lub Wizzairem na emigrację zarobkową albo do raju, w którym kiełbasę serwuje Robert Makłowicz.

 

BAJZEL

To chodząca machina muzyczna. Sam pisze teksty, komponuje muzykę oraz śpiewa. Jego koncerty wyróżnia nietypowa, oryginalna kompozycja powstała z przeplatania wielu gatunków. Przy pomocy zapętlania sampli perkusyjnych, gitar i wokali śpiewanych na żywo tworzy muzykę przypominającą kilkuosobowy zespół. Od 2011 roku wraz z Jackiem „Budyniem” Szymkiewiczem (Pogodno) tworzą duet Babu Król, z którym również stale koncertują. Muzyk ma na swoim koncie kilkaset koncertów w kraju i za granicą ( m. in. Stany Zjednoczone, Hiszpania, Holandia, Belgia, Francja, Czechy). Grał trasy m.in z Pogodno, Kasią Nosowską, Strachy Na Lachy, Lao Che. Pod koniec października 2016 r. wydaje kolejną, piątą już płytę – amOK. Jest ona starannie przemyślaną i skomponowaną strukturą złożoną z prostych piosenek, a zarazem zawiłych, czasem orkiestrowych kompozycji. To potężny, dojrzały kop w przód, a także sentymentalny powrót do początku. Dyskografia Bajzla: Bajzel (2007), Miłośnij (2009), Mała Wulgaria (2011), GinkGo (2013), amOK (2016).

 

MARSZAŁEK

Wielokrotnie nienagradzany, uwielbiany i znienawidzony, wprawiający w konsternację i zażenowanie, gbur, buc i czaruś. Wszechstronny multiinstrumentalista symultaniczny i szyderczy poeta frustratyczny, Tony Clifton polskiego andergrandu. Marszałek to jedyny w Polsce jednoosobowy zespół eksplorujący okolice punk rocka. Zadebiutował płytą „Marszałek Pizdudski One Man Band” (Karrot Kommando, 2014), na której powołał do życia i uśmiercił gatunek blus-kantry-pank. Na jego grobie zatańczył w towarzystwie zespołu Konie („Marszałek i Konie”, KK, 2016), a zaraz potem ukazał się album „Split” (KK, 2016), na którym pojawił się brudny, minimalny electro-punk, oparty o surowe brzmienie basu i automatu perkusyjnego. Wkrótce Marszałek porzucił na ament gitarę 6-strunową i swój bluesowy punkt wyjścia i uprawia obecnie ‘spoken word teknopunk’ – zredukowany do bębnów i zapętlonych riffów basowych podkład, na tle którego melodeklamuje swoją wyklętą i niezłomną poezję i naparza w 30-letnie pady perkusyjne Yamaha DD-14. W 2018 ukazał się split z duetem SIKSA „Patriotyzm jutra” (Pasażer, Melina), w 2019 ‘III’ (KK, 2019), w marcu 2021 premierę miała ‘Rdza’ (Antena Krzyku, TRAFO). Marszałek to solowy projekt Piotra Markowskiego – ex basisty, wokalisty i tekściarza ska-swingowego zespołu Vespa, „Grubego” z bigbitowej grupy Pomorzanie i członka grupy performerskiej Wielkie Pomorze.

 

THE PAU

To solowy projekt Pauliny, która w autorskich kompozycjach sama gra na wszystkich instrumentach. Muzyka The Pau to połączenie gitarowych riffów i połamanych rytmów. Czasami mocniej, czasami lżej. Pierwszy koncert The Pau odbył się w styczniu 2015. Od tego czasu zagrała kilkaset koncertów. Wystąpiła na kilku festiwalach m.in. Pohoda Festival, Fluff Festival, Róbrege. The Pau znalazła się wśród 10 finalistów pierwszej edycji plebiscytu Sanki czyli najbardziej obiecujących twarzy na polskiej scenie muzycznej. W roku 2021 i 2022 na zaproszenie zespołu Dezerter wzieła udział w trasie koncertowej z okazji 40-lecia działalności zespołu. Wydała dwie płyty.

 

BUSKIMA

To projekt Marty o delikatnym głosie wyśpiewującej poezję, do których przygrywa na gitarze proste melodie wpadające ucho. Autorka jest propagatorką babskiej siły, pełnią ognia tego co rozpala i łączy serca we wspólnym śpiewie, nawet i tańcu.