„Po wypiciu hektolitrów kawy, kilku nieprzespanych nocach, licznych uwagach członków rodziny, że przecież są święta i przełożonych, że już czas … STARTUJEMY Z NOWĄ ODSŁONĄ SZCZECIN.EU”- ogłosili wczoraj radośnie urzędnicy na profilu „Szczecin Floating Garden”.

Słuchajcie - rewelacja! :) - jako jeden z pierwszych skomentował Michał Koczalski ze Stowarzyszenia Lecim na Szczecin. Później pojawiło się kilkanaście kolejnych pozytywnych komentarzy.

Odnowiona strona ma na celu uwydatnić wizerunkowy charakter serwisu. W nowej szacie łatwiej poznać uroki Szczecina, zrozumieć markę Floating Garden, jak również polecić miasto swoim znajomym z polski lub zagranicy. Szczecin w realnym świecie jest miastem przestrzeni, pięknych widoków, fantastycznych wydarzeń i ciekawych ludzi. Serwis jest jego wirtualnym odbiciem. Dzięki nowemu układowi, dużym dobrze dobranym zdjęciom i ograniczeniu ilości materiałów na pojedynczych podstronach czuć oddech, świeżość i nowoczesność. - o wynikach swoich działań piszą w komunikacie prasowym urzędnicy, podkreślając że nowa odsłona serwisu www.szczecin.eu nie wiązała się z zaangażowaniem finansowym - w całości została zaprojektowana i wykonana wyłącznie przez pracowników Biura Promocji i Informacji.

Strona Szczecin.eu została odświeżona po ponad 3 latach. Poprzednia odsłona, po raz pierwszy pokazana w listopadzie 2008r. Była projektowana przez agencję byss.pl. Zebrała wówczas takie opinie (http://www.wszczecinie.pl/aktualnosci,nowe_szczecineu_okiem_ekspertow,id-14278.html). Tym razem o komentarz poprosiliśmy ludzi, związanych z szczecińską branżą IT.

 

Maciej Jankowski, Prezes Fundacji Rozwoju Branży Internetowej Netcamp i organizator inspirujących spotkań IT w Szczecinie:

Nowy serwis internetowy miasta Szczecin jest nowoczesny, lekki i bardziej przejrzysty. Poprawiono użyteczność serwisu m.in. przez ograniczenie nadmiaru informacji na stronie. Dodatkowo jest też dostępna wersja mobilna. Ciekawą koncepcją jest nawigacja według ludzi (znani szczecinianie), miejsc (atrakcje turystyczne i nowe inwestycje) oraz wydarzeń - zwłaszcza zakładka Dzisaj w Szczecinie przydatna mieszkańcom i turystom. Na pewno osobom odwiedzającym Szczecin przyda się też łatwo dostępna mapa z atrakcjami miasta czy zapowiadana aplikacja na smartfony.
 
Jako przedstawiciela branży internetowej cieszy mnie że w ramach nowej strategii Szczecin chce mocniej współpracować z blogerami oraz bardziej wykorzystywać przy promocji kanały social media (polecanie treści na Facebookui Google Plus oraz widget Twittera z informacjami na temat Szczecina). Warto dodać że nowa strona jest dziełem Biura Promocji i Informacji UM oraz wykorzystuje otwarty CMS Drupal, więc podatnicy oraz zwolennicy open source powinni być z tego zadowoleni.
 
W strategii Poznaj na dobre Szczecin kluczowe jest to czego brakowało mi przy dotychczasowych działaniach - zaangażowania mieszkańców w promocję miasta, aby lepiej poznali dobre strony Szczecina i stali się jego ambasadorami. Jako że nie brakuje nam malkontentów to strategicznie powinno dać to lepsze rezultaty niż tradycyjne kampanie reklamowe. Dobrym krokiem jest też promowanie miasta przez pokazanie aktywnych i znanych ludzi którzy są związani ze Szczecinem.
 
Pierwszą grupą która powinna być zaangażowana do współpracy są szczecińscy taksówkarze, którzy są często pierwszymi "ambasadorami" dla ludzi odwiedzających nasze miasto. Często gdy zapraszamy na spotkania branży internetowej Netcamp znanych gości z Polski to słyszą oni od taksówkarzy wiele krytycznych opinii na temat Szczecina co nie tworzy dobrego pierwszego wrażenia o naszym mieście. Myślę też że nowa strategia będzie bardziej zrozumiała dla mieszkańców Szczecina niż wizja Floating Garden.

 

Paweł Krzych, bloger - www.szczecinblog.pl:

Prawdę powiedziawszy zaskoczyła mnie trochę ta zmiana, ponieważ w mojej ocenie obecny wygląd strony szczecin.eu był przejrzysty i na czasie. Nowy layout jest jeszcze bardziej przejrzysty, przemyślany i przyjazny w odbiorze. Mimo że prezentuje dużą ilość informacji, nie przytłacza. Jak widać odnosi się do trzech głównych założeń nowej kampanii - ludzie, wydarzenia oraz miejsca, przez co daje to ogólny, spójny obraz. 
 

 

Grzegorz Kluczyński, bloger - www.szczecin.blogx.pl:

Nowa odsłona oficjalnej strony Szczecina z pewnością wniosła trochę świeżości w kwestii wizualnej. Poprzedni "image" towarzyszył nam od blisko 4 lat, więc wielu z nas - zwłaszcza tym, którzy odwiedzają ją częściej, zdążył się już odrobinę znudzić. Poza tym zmiana wyglądu daje szanse na nowe możliwości. Liczę na to, że portal stanie się jeszcze bardziej przyjazny dla internautów zyska na funkcjonalności. W chwili obecnej brakuje jeszcze paru drobiazgów, nie wszystkie funkcje działają jak należy, ale to jest zupełnie normalne przy tego typu operacjach. Jestem pewien, że w ciągu najbliższych godzin wszystko wróci do normy.

 

Zobacz też:

Z całego serca polecają Szczecin [wideo]

Promocja Szczecina w 2012r.: „nasza wizja ma kształt”