Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne planuje zakup czterech autobusów hybrydowych. Jedyną ofertę w przetargu złożyła spółka Solaris Bus & Coach. Nowe pojazdy mogą pojawić się w przyszłości m.in. na trasie linii 107.

SPPK chce zamówić dwa krótsze autobusy pojedyncze (ok. 12 metrów długości) i dwa dłuższe autobusy przegubowe (ok. 18 metrów długości). Mają być to pojazdy niskopodłogowe i niskoemisyjne, wyprodukowane w 2023 roku. Wyposażone zarówno w silnik spalinowy, jak i elektryczny.

W mniejszych autobusach będzie minimum 80 miejsc, w tym 28 siedzących. W większych co najmniej 130 miejsc, w tym 35 siedzących. Wymagane jest m.in. zapewnienie klimatyzacji.

Do przetargu stanęła tylko spółka Solaris Bus & Coach, świetnie znana z pojazdów dostarczanych od lat m.in. do Szczecina. Zaproponowała krótszy model Urbino 12 mild hybrid (2,5 mln zł netto za 2 autobusy) i przegubowy Urbino 18 mild hybrid (3,3 mln zł netto za 2 autobusy).

Łącznie 4 autobusy kosztowałyby 7,1 mln zł brutto. Ta kwota mieści się w budżecie przygotowanym na ten cel przez przewoźnika (maksymalnie 7,2 mln zł). Jeżeli z producentem zostanie podpisana umowa, będzie miał on 9 miesięcy na dostarczenie pojazdów, a później zapewni gwarancję na 4 lata.

SPPK obsługuje linie kursujące po Policach i z Polic do Szczecina, m.in. popularną linię 107. Podobnie jak inni przewoźnicy boryka się z brakiem kierowców. Z tego powodu zdarzają się niewyjazdy.