Trwają prace przy budowie Węzła Głębokie. Na przebudowywanej pętli pojawiają się nowe elementy torowiska. Postęp robót widać na zdjęciach udostępnionych przez miasto.
– Trwają prace przy budowie pętli tramwajowo-autobusowej. Układane są kolejne fragmenty torowiska wzdłuż wyznaczonych, przyszłych peronów tramwajowych. Na kolejnym fragmencie ulicy Kupczyka trwa skuwanie fragmentów starej nawierzchni jezdni. Przypominamy, że obowiązuje tam ruch wahadłowy. Z kolei na ulicy Zegadłowicza oraz przy skrzyżowaniu realizowane są prace ziemne i sieciowe – relacjonuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Apel do pieszych
Inwestycja wiąże się z utrudnieniami m.in. dla pieszych. A o tej porze roku nie brakuje plażowiczów czy spacerowiczów wokół jeziora. Czasem nie stosują się oni do nowej organizacji ruchu, tylko szukają drogi na skróty przez plac budowy.
– Apelujemy do pieszych o korzystanie z leśnej ścieżki, która została wyznaczona w celu
ominięcia terenu, gdzie prowadzone są roboty budowlane wzdłuż ulicy Zegadłowicza. Na
skrzyżowania przy jeziorze Głębokie wyznaczone są przejścia dla pieszych, oznakowane jest
również obejście. Prosimy o zachowanie uwagi, stosowanie się do zaleceń oraz nie
przekraczanie ogrodzenia na ul. Zegadłowicza – mówi Piotr Zieliński.
Zmieni się bardzo dużo
Głównym celem budowy węzła Głębokie jest przebudowanie skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową na czterowlotowe rondo turbinowe. Obok powstanie nowy parking. Gruntowny remont przejdzie ul. Kupczyka (na odcinku 1, 8 km), przebudowane zostaną też krótsze fragmenty al. Wojska Polskiego, ul. Zegadłowicza i ul. Miodowej.
Diametralnie zmieni się pętla tramwajowo-autobusowa. Poza peronami dla pojazdów komunikacji miejskiej przewidziano na niej miejsca postojowe kiss&ride, stanowiska do postoju taksówek, parking rowerowy, stanowisko wypożyczalni roweru miejskiego i budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury, takie jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne.
Jeszcze 1,5 roku prac
Inwestycja kosztować będzie 65,8 mln zł, z czego ponad 32 mln zł to środki unijne. Za jej realizację odpowiada Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Na wykonawcę wybrano firmę Strabag. Węzeł Głębokie powinien być gotowy do końca 2021 r.
Komentarze
2