O Norwegii i jej walorach wiele można się było dowiedzieć na dzisiejszym spotkaniu w sali w hotelu Radisson SAS w Szczecinie. Norwegian Air Shuttle oraz Dział Handlowy Ambasady Królestwa Norwegii w Polsce, a także Szczecin Airport, Hotel Radisson SAS, Nova Sol zaprosiły bowiem na seminarium dotyczące współpracy polsko-norweskiej w dziedzinie turystycznej, handlowej i ekonomicznej. Wzięli w nim udział przedstawiciele szczecińskiego Urzędu Miasta, burmistrz miasta Goleniów, a także właściciele biur podróży.
Przedstawiciel linii lotniczych Norwegian Air Shuttle, Jarosław Święcki, otworzył spotkanie przytaczając najważniejsze dane wiążące się z jej siedmioletnią działalnością w Europie i trzecim rokiem pracy w Polsce. W 2008 roku N.A.S przewiozła 9,1 mln pasażerów, w tym 15 tysięcy Polaków. Samoloty, które są w eksploatacji w połączeniach lotniczych pomiędzy obu krajami to Boeningi (model 737-800 i 737-300). Korzystają z nich na przykład osoby, które znajdują w Norwegii pracę i nowe miejsce do życia. W 2008 roku 100 tysięcy polskich imigrantów przebywało w tym kraju i była to najliczniejsza nacja. Od 2002 roku nastąpił też czterokrotny wzrost wymiany handlowej między Polską, a krajem fiordów. 

Krzysztof Domagalski, reprezentujący Port Lotniczy Szczecin opowiadał natomiast o rozwoju sieci usług na tym lotnisku, podając że w kompleksie, który w jego ramach funkcjonuje znajdują się obecnie trzy kawiarnie i pub, Aelia Duty Free (sklep wolnocłowy) i najtańsze w Polsce parkingi (za tydzień płacimy 70 zł, za dwa tygodnie 105 zł). W 2011 roku goleniowski port lotniczy będzie miał także połączenie kolejowe ze Szczecinem, Świnoujściem i Koszalinem. 

Barbara Klary, Marcin Przewoźniak oraz Aleksandra Olejniczak mówili szczegółowiej o ofercie Norwegian Air Shuttle, ukazując korzyści jakie może przynieść współpraca z tą firmą w zakresie transportu i turystyki.


Konrad Konieczny, manager ds. turystyki w Ambasadzie Norwegii w Polsce (autor przewodnika po tym kraju wydanego przez Pascala) postarał się zburzyć nasze stereotypy dotyczące tej części świata. Zwykle Polacy myślą bowiem o Norwegii jako o zimnym i drogim kraju, którego mieszkańcy są chłodni i zdystansowani. Tymczasem nie do końca jest to prawdą. Latem temperatura w tym państwie wynosi średnio 25 stopni Celsjusza, a zimą oscyluje wokół zera. Ludzie są często powściągliwi, ale także towarzyscy i otwarci na kontakty z obcokrajowcami. Bardzo dobrze rozwinięta sieć turystyczna zapewnia wysoki standard usług. Nasi rodacy coraz częściej to doceniają, bo w ostatnich pięciu latach odnotowano 300-u procentowy wzrost wyjazdów turystycznych do Norwegii. Jest to zasługą tańszych i częstszych połączeń lotniczych (w tygodniu aż 60 z wszystkich polskich miast).

Anna Szulc przedstawiła zaś propozycje firmy turystycznej Novasol, które są dostępne w Skandynawii. Są to m.in. tzw. Domy Wakacyjne, Wakacje w Siodle czy oferty  specjalnie skierowane do wędkarzy.