W okolicy Dworca Głównego PKP rozpoczęły się kolejne prace asfaltowe, a w pobliżu Starej Drukarni widać już fragment nowego torowiska. Obecnie jednak nie wiadomo, kiedy zakończy się przebudowa w ramach tej części „torowej rewolucji”. „Wykonawca nie może przewidzieć terminu zakończenia całej inwestycji” – informuje Kacper Reszczyński, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Na placu budowy tej części „torowej rewolucji” pracuje dziennie od 80 do 100 osób (plus nadzór budowlany). We wtorek, w okolicy Dworca Głównego PKP, ekipa generalnego wykonawcy rozpoczęła kolejny etap prac asfaltowych. Natomiast trochę dalej, bowiem na odcinku ulicy od numeru 88 do 68, cały czas prowadzone są roboty drogowe, torowe, kanalizacyjne, teletechniczne, elektryczne oraz elektrotrakcyjne.

Kolumba bez terminu zakończenia prac

Na ul. Chmielewskiego cały czas prowadzone są prace rozbiórkowe i ziemne. Tak samo jak na ul. Rybackiej. Za to prawie gotowy wydaje się już odcinek ulicy Smolańskiej. Niestety, obecnie nie wiadomo kiedy zakończy się przebudowa w ramach tej części „torowej rewolucji”. Ostatnie informacje ze strony miasta wskazywały na koniec tego roku.

– Wykonawca nie może przewidzieć terminu zakończenia całej inwestycji z powodu występowania szeregu przeszkód, na które nie ma wpływu, a które powodują zatrzymanie prac budowlanych. Chodzi między innymi o liczne kolizje z infrastrukturą podziemną – informuje Kacper Reszczyński z Tramwajów Szczecińskich.

Wiadomo jednak, kiedy mają zakończyć się prace na skrzyżowaniu ulicy św. Ducha z Dworcową, gdzie widać już fragment nowego torowiska. Wykonawca wskazuje na październik tego roku.

Tramwaje wróciły na Pomorzany, ale to nie koniec prac

W ramach tej części „torowej rewolucji” prace prowadzone są również na pętli Pomorzany. Od poniedziałku wróciły już na nią tramwaje, ale to nie oznacza końca robót. Wykonawca nadal będzie prowadzić, przy czynnym ruchu tramwajowym, roboty drogowe, torowe, kanalizacyjne, teletechniczne i elektryczne.

Z pętli niedaleko na aleję Powstańców Wielkopolskich, gdzie prace jeszcze się nie rozpoczęły. Ich start uwarunkowany jest zakończeniem prac na wspomnianej już ul. Kolumba.

Przebudowa opóźniona już od dawna

Przebudowa ulicy Kolumba już od dawna jest mocno opóźniona. Problemy zaczęły się we wstępnej fazie realizacji, gdy odkryto, że plany podziemnych instalacji nie odpowiadają rzeczywistości. Wówczas na kilka miesięcy trzeba było przerwać prace.

Podczas prac pękały także stare rury, a wiele awarii powstało na skutek usuwania kolejnych warstw gruntu. W efekcie plac budowy był kilkukrotnie zalany i trzeba było wyłączać wodę mieszkańcom.

Wykonawcą prac o wartości 262 mln zł jest spółka ZUE, która równolegle przebudowuje torowiska w kierunku Niebuszewa.