Gdzie i kiedy?
Od: środa, 19 września 2018, 18:00
Do: niedziela, 23 września 2018, 21:30
Za ile?
szczegółowe informacje o wstępach w programie poniżej
W dniach 19 - 23 września 2018 w Szczecinie odbędzie się Music.Design.Form Festival. Na czas Festiwalu wnętrze Filharmonii w Szczecinie zamieni się w niezwykłą galerię – wystawę mebli, wielkoformatowych zdjęć i designu, tworząc wyjątkową scenografię dla wszystkich festiwalowych wydarzeń. Będzie można obejrzeć m.in.: meble zaprojektowane przez jednego z najwybitniejszych architektów klasycznego modernizmu – Ludwiga Mies van der Rohe’a, wystawę fotografii „Duński design w obiektywie Piotra Topperzera” oraz instalację interaktywną autorstwa grupy panGenerator. Przez pięć dni festiwalowych, od 19 do 23 września, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie będzie miejscem, w którym dźwięk, światło, architektura i sztuka użytkowa zostaną scalone w jeden spójny przekaz artystyczny.

DZIEŃ I - 19 WRZEŚNIA (środa)

INTERAKTYWNE INSTALACJE I UNIKALNE WYSTAWY

Otwarcie wystaw prezentowanych w gmachu Filharmonii 19 września o godzinie 18:00, wstęp wolny.

Przez wszystkie dni festiwalowe wystawy otwarte w godz. 10:00-17:00, wstęp wolny oraz podczas trwania wszystkich wydarzeń festiwalowych.

Obiekt a przestrzeń. Mies van der Rohe w Filharmonii

W przestrzeni na co dzień niedostępnej dla publiczności – salonie VIP, zagoszczą meble projektu Ludwiga Mies van der Rohe (1886-1969), niemieckiego architekta modernistycznego, projektanta mebli i propagatora minimalizmu. Meble, pochodzące z prywatnej kolekcji, weszły do kanonu współczesnego designu i mimo upływu 80 lat nie straciły nic ze swojej ponadczasowości. Podczas wystawy będzie można zobaczyć m.in. „krzesło zawieszone” MR10, a także fotel MR40.

Duński design w obiektywie Piotra Topperzera

Piotr Topperzer urodził się w 1948 roku we Wrocławiu. W Danii, w której mieszka od 1968 roku, ukończył szkołę fotograficzną, a następnie założył własne atelier. Zaczynał od portretów na zamówienie, fotografował ludzi ze sfer finansowych, przemysłowych oraz znajomych i przyjaciół. Z czasem coraz częściej portretował ważne postaci z duńskich środowisk twórczych i artystycznych. Na wystawie „Duński design w obiektywie Piotra Topperzera” zostaną zaprezentowane fotografie przedstawiające duńskie projekty użytkowe – biżuterię, meble, wyposażenie mieszkań.

Wystawa retrospektywna grupy Apparatjik

Apparatjik to multidyscyplinarna grupa założona przez Magne Furuholmena (znanego z zespołu A Ha), Guy'a Berrymana, Jonasa Bjerre'a i Martina Terefe, współpracujących na różnych polach w dziedzinie kultury i sztuki. Wystawa prezentuje retrospektywne spojrzenia na dzieła wizualne, obiekty, książki i filmy z twórczości grupy. Zobaczymy także nowe prace graficzne związane z historią artystki Julii Pastrana.

Instalacja interaktywna autorstwa grupy panGenerator

Jeden z najbardziej charakterystycznych elementów architektury wnętrza Filharmonii w Szczecinie – spiralne schody – stanie się podstawą interaktywnej instalacji audiowizualnej. Spirala schodów zostanie przekształcona w studnię, w której głosy gości festiwalowych przybiorą materialną i wizualną formę. W taki sposób powstanie wyjątkowe widowisko architektoniczno-muzyczno-świetlne. Twórca instalacji – grupa panGenerator zajmuje się projektowaniem i sztuką nowych mediów, łącząc ze sobą nowoczesne media cyfrowe z niebanalnymi formami przestrzennymi i interakcją.

Modernizm w nowym ujęciu – wystawa wzornictwa skandynawskiego

Galeria Poziom 4 na czas festiwalu stanie się przystanią dla skandynawskiego designu. Showroom "Wczasowa" dzięki producentowi mebli MENU zaaranżuje przestrzeń, w której elegancki i prosty skandynawski styl da wytchnienie i pokaże piękno przedmiotów codziennego użytku. Proste i eleganckie sofy, funkcjonalne stoliki, elementy wyposażenia wnętrz zaprojektowane z najwyższą starannością przy współpracy z najbardziej kreatywnymi nazwiskami ze świata architektury i designu stanowią kwintesencję współczesnego wzornictwa. Producent pracuje z lokalnymi rzemieślnikami na całym świecie by, korzystając z ich umiejętności, tworzyć mądre rozwiązania i przedmioty, które będą nowoczesne, a jednocześnie ponadczasowe.

Wystwa Beliani Arvika

Meble to wyjątkowy element wystroju. Kreują przestrzeń, w której się znajdują, a także – poprzez idealne dopasowanie – nadają jej niepowtarzalnego charakteru. Mogą stać się doskonałym uzupełnieniem, wyrazistym akcentem, a co za tym idzie – również nowoczesną sztuką użytkową, inspirującą odbiorców do eksperymentowania z różnymi stylami aranżacji wnętrz. Mają wpływ na miejsce, w którym funkcjonujemy, na naszą życiową energię. Są odzwierciedleniem tego, kim jesteśmy. Będzie można przekonać się o tym podczas wystawy Beliani Arvika zaprezentowanej w holu głównym Filharmonii, który na czas festiwalu zostanie zaaranżowany m.in. meblami marki Beliani.

Ready for use | ready for play – wystawa mebli studentów i absolwentów Akademii Sztuki w Szczecinie

Wystawa jest próbą interakcji z odwiedzającymi przestrzeń Filharmonii. Prezentowane prototypy to jedyne egzemplarze danych idei i rozwiązań – w nawiązaniu do nazwy wystawy – gotowe do użytku, gotowe do „zabawy” z użytkownikiem. Wszystkie projekty są skoncentrowane na możliwościach zmiany wyglądu, funkcji czy przeznaczenia poprzez mobilność zastosowanych „mechanizmów” i materiałów. Mobilność w połączeniu z kreatywnością projektantek zaprasza użytkownika do swoistego dialogu z designem. Zaprezentowane prace powstały w Katedrze Architektury Wnętrz i Form Użytkowych na Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie. Autorkami prac są: Katarzyna Dobrowolska [pufa], Urszula Kalczyńska [stożek światła], Julia Kusa [sofa triada], Zofia Szczepaniak [Bøyd2].

DZIEŃ II - 20 WRZEŚNIA (czwartek)

AN EVENING OF CHAMBER MUSIC BY PHILIP GLASS

Godz. 17:00

Muzyka i sztuka: performatywność w sztuce i doznaniach artystycznych

Wykład, sala kameralna

Prowadzący: prof. dr hab. Sabine Sanio, Universität der Künste Berlin

Wstęp wolny

Jednym z założeń festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM jest pokazanie umowności poddziałów na rodzaje, gatunki i style wypowiedzi artystycznej. Sztuka we współczesnym świecie to niekończący się dialog zarówno wewnętrzny – pomiędzy poszczególnymi jej gatunkami, jak zewnętrzny – pomiędzy twórcami i odbiorcami dzieł. Część z tych zagadnień zostanie poruszona podczas wykładu „Muzyka i sztuka: performatywność w sztuce i doznaniach estetycznych”. Osią wykładu będzie stwierdzenie, że – poczynając od XX wieku – sztuka nie jest już w żaden sposób zróżnicowana. Dziś warunek zmysłowej percepcji i doznań estetycznych obecny jest nie tylko w muzyce, ale również w innych sztukach, zwłaszcza w sztukach pięknych. Jest to proces performatywny, który stanowi najsilniejszą więź między różnymi dziedzinami sztuki. Nowy sposób patrzenia na muzykę jako sztukę performatywną, a także możliwości techniczne w zakresie uprzestrzenniania dźwięku, zmieniły samo rozumienie muzyki.

Podczas wykładu zostaną przedstawione koncepcje muzyczne, dotyczące nowych możliwości technicznych i estetycznych, a także odkrywające związek między muzyką, sztukami pięknymi i współczesnym życiem miejskim. Wykład poprowadzi prof. dr hab. Sabine Sanio, wykładowca na wydziale Dźwięku i Sztuk Sonicznych Uniwersytetu Artystycznego w Berlinie (Universität der Künste Berlin), jedyna kobieta zajmująca się teorią i historią kultury audialnej na berlińskiej uczelni. Autorka licznych publikacji, a także audycji radiowych z zakresu teorii mediów i estetyki.

Godz. 19:00

An Evening of Chamber Music by Philip Glass

Koncert, sala symfoniczna

Kompozytor: Philip Glass

Wykonawcy: Tim Fain – skrzypce, Maki Namekawy– fortepian, Matt Haimovitz – wiolonczela

Bilety: 35 - 90 zł

Koncert „An Evening of Chamber Music” to jeden z najbardziej oczekiwanych punktów programu festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM. Goście koncertu będą mieli okazję usłyszeć utwory Philipa Glassa w wykonaniu trzech wybitnych artystów: Tima Faina – skrzypce, Matta Haimovitza – wiolonczela i Maki Namekawy – fortepian.

Philip Glass urodził się w 1937 roku w stanie Maryland, w USA. Z wykształcenia matematyk i filozof, z wyboru kompozytor. Ikona muzyki współczesnej, przedstawiciel nurtu minimalistycznego. Amerykański kompozytor, który dla kultury masowej jest tym samym czym Steven Spielberg dla kina czy Mario Testino dla fotografii modowej. Philip Glass udowadnia, że niezwykle osobiste i indywidualne podejście do kompozycji może dostarczać wrażeń zarówno muzykologom i krytykom wielbiącym się w doszukiwaniu się ósmego dna filozoficznego w twórczości artysty, jak i przeciętnemu człowiekowi – pracownikowi korporacji, policji, urzędu... Muzyka Glassa jest bowiem dla każdego, kto ma ucho i wykorzystuje je do „wychwytywania dźwięków”, pozwalających odpocząć i wprawić się w dobry nastrój. Taki jest właśnie Glass, trzykrotnie nominowany do Oscara (za ścieżki dźwiękowe do filmów: „Kundun”, „Truman Show”, „Godziny”), zdobywca Złotego Globu (za ścieżkę dźwiękową do filmu „Truman Show”) i nagrody BAFTA za „Godziny”.

Program koncertu:

Excerpts from Mishima (1984)

Kompozytor: Philip Glass

Wykonanie: Maki Namekawa

Artystka wykona fragmenty pochodzące z muzyki skomponowanej do filmu „Mishima” w reżyserii Paula Schradera. Film jest stylizowaną, fabularyzowaną relacją z czterech etapów życia słynnego japońskiego pisarza XX w. – Yukio Mishimy.

Partita No.2 for solo cello (2010)

Kompozytor: Philip Glass

Wykonanie: Matt Haimovitz

Utwór został premierowo wykonany w Peabody Essex Museum w Salem (stan Massachusetts) w 2017 roku.

Chaconnes I & II from Partita for solo violin (2011)

Kompozytor: Philip Glass

Wykonanie: Tim Fain

"Spotkałem się z Timem Fainem podczas trasy koncertowej „The Book of Longing”, na którą składały się wieczory z poezją Leonarda Cohena. W tym utworze wszyscy instrumentaliści mieli części solowe. Krótko po tej trasie Tim poprosił mnie o skomponowanie dla niego solowej muzyki skrzypcowej. Szybko się zgodziłem. Będąc pod dużym wrażeniem jego umiejętności i sposobu interpretacji moich kompozycji, zdecydowałem się na siedmioczęściowy utwór. Pomyślałem o tym jako o particie (nazwa inspirowana muzyką Bacha na instrument klawiszowy solo i skrzypce solo). Muzyka tamtych czasów obejmowała części taneczne, często chaconny, które przedstawiały praktykę kompozycyjną. To, co zainspirowało mnie w tych utworach, to fakt, że pozwalały kompozytorowi zaprezentować różnorodną muzykę skomponowaną w ramach ogólnej struktury. Zacząłem pracować nad pierwszymi trzema częściami. Podzieliłem chaconnę na dwie części oddzielone kilkoma innymi fragmentami. W ten sposób tematy można było wprowadzić, odłożyć na bok i ponownie wprowadzić do utworu. Szukałem struktury, która byłaby zarówno ekspansywna, jak i ściśle połączona" - Philipp Glass.

The Orchard (1992)

Kompozytor: Philip Glass

Wykonanie: Tim Fain, Matt Haimovitz i Maki Namekawa

Kompozycja została stworzona dla” sztuki „The Screens, napisanej przez francuskiego dramaturga Jeana Geneta. W 1989 r. Joanne Akalaitis wyreżyserowała przekład Paula Schmidta w Guthrie Theater w Minneapolis z oryginalną muzyką Philipa Glassa i Foday Musa Suso.

Pendulum (2010)

Kompozytor: Philip Glass

Wykonanie: Tim Fain, Matt Haimovitz i Maki Namekawa

"Muzyka do Pendulum została po raz pierwszy zaprezentowana jako zlecenie na 90-lecie Amerykańskiego Stowarzyszenia Wolności Obywatelskich w 2010 roku. Pierwotnie stanowiła jednoczęściowy utwór na skrzypce, wiolonczelę i fortepian. Miała być kompozycją stylistycznie energetyczną i brawurową. Niedawno pracowałem z Timem Fainem, nad aranżacją na skrzypce i fortepian. Duch dzieła i jego nazwa pozostały takie same" - Philip Glass.

DZIEŃ III - 21 WRZEŚNIA (piątek)

BEARDYMAN

Godz. 19:00

Trwałość, użyteczność, piękno i co dalej?

Panel dyskusyjny, sala kameralna

Prowadzący: Radosław Gajda – wykładowca akademicki i założyciel wideobloga „Architecture is a good idea”

Goście zaproszeni do dyskusji: Trine Blicher Folmer z duńskiego studia architektonicznego „Getto”, Tomasz Sachanowicz – wykładowca Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, założyciel strony i bloga „Architektura w Szczecinie”

Partner: Duński Instytut Kultury

Wstęp bezpłatny

Panel dyskusyjny „Trwałość, użyteczność, piękno i co dalej?” zostanie poświęcony zagadnieniom współczesnego designu. Poprowadzi go Radosław Gajda – wykładowca akademicki, architekt i urbanista, założyciel najbardziej popularnego w Polsce wideobloga o architekturze i sztuce „Architecture is a good idea”. Wśród gości zaproszonych do dyskusji znajdą się: Trine Blicher Folmer z duńskiego studia architektonicznego „Getto” oraz Tomasz Sachanowicz – wykładowca Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, architekt, założyciel strony i bloga „Architektura w Szczecinie”. Panel dyskusyjny będzie doskonałą okazją do konfrontacji wiedzy i poglądów dotyczących kierunku rozwoju współczesnego designu, a także próbą uchwycenia aktualnego stanu w tej dziedzinie.

Godz. 21:00

Beardyman

Koncert, hol

Bilety: 20 - 50 zł

Fani niecodziennych przeżyć artystycznych nie mogą przegapić improwizowanego przedstawienia muzyczno-wizualnego w wykonaniu Beardymana. Artysta w finałowej części koncertu wykorzysta set, w którym pojawią się sekwencje różnych gatunków muzycznych. Beardyman to brytyjski artysta – dwukrotny Mistrz Wielkiej Brytanii w beatboxie, „pseudo-didżej", „supergwiazda youtube'a", a także producent i kabareciarz, tworzący m.in. na żywo kompozycje inspirowane podpowiedziami widzów. Według brytyjskiej stacji BBC – „Król dźwięku i szafarz bitu". Artysta na żywo zaprezentuje swoje możliwości na scenie w holu Filharmonii w Szczecinie.

DZIEŃ IV - 22 WRZEŚNIA (sobota)

FEELHARMONY QUINTET / HELLFISH / ROMBANKA SOUNDSYSTEM

Godz. 10:00-13:00

Tworzenie instrumentów muzycznych z materiałów recyklingowych

Warsztaty dla dzieci, foyer

Prowadzący: KODA Kids

Wstęp bezpłatny po dokonaniu wcześniejszej rejestracji

Tworzenie instrumentów muzycznych z materiałów recyklingowych Głównym zadaniem dzieci, biorących udział w warsztatach, będzie wykonanie instrumentów z materiałów recyklingowych. Z uwagi na publiczną debatę, dotyczącą ochrony środowiska, Filharmonia w Szczecinie zaplanowała użycie właśnie opakowań wielokrotnego użytku jako głównego materiału plastycznego. Stworzone przez dzieci instrumenty z opakowań wielokrotnego użytku, posłużą do wspólnego wykonania kompozycji, napisanej specjalnie na potrzeby projektu. Instrumenty będą testowane w różnych miejscach budynku filharmonii, co pobudzi wyobraźnię dzieci i uwrażliwi je na otaczającą przestrzeń. Warsztaty tego typu rozwijają twórcze myślenie i pozwalają zrozumieć najmłodszym niełatwe zagadnienia związane z akustyką i brzmieniem przestrzennym.

Grupa KODA Kids specjalizuje się w warsztatach dla dzieci z zakresu szeroko pojętej architektury i projektowania. Od kilku lat KODA Kids stara się poszerzać dziecięcą wrażliwość i kierować uwagę najmłodszych na odkodowywanie przestrzeni, prowadząc warsztaty architektoniczne. Grupę reprezentują: Aleksandra Rus, Katarzyna Zwolak i Edyta Waszak, absolwentki Politechniki Szczecińskiej na kierunku Architektura i Urbanistyka, które zajmują się prowadzeniem warsztatów architektonicznych dla dzieci i młodzieży, a także prowadzą własną pracownię architektoniczną.

Godz. 11:00-16:00

Sense Szczecin – building dreams for your city

Warsztaty, sala prób

Prowadząca: Trine Blicher Folmer z duńskiego studia architektonicznego „Getto”

Wstęp: bezpłatny po dokonaniu wcześniejszej rejestracji, zapisy trwają do 10 września (liczba miejsc ograniczona)

Celem warsztatów jest m.in. budowanie zaangażowanej społeczności twórców, którzy aktywnie i świadomie podejmują działania, zmierzające do poprawy jakości otaczającej ich przestrzeni miejskiej. Uczestnicy warsztatów zostaną m.in. zabrani na spacer ulicami Szczecina, podczas którego wspólnie określą potrzeby miasta związane z daną przestrzenią, a także możliwe rozwiązania i ulepszenia. Zajęcia poprowadzi Trine Blicher Folmer – znana duńska architekt i właścicielka studia Getto, zajmującego się trzema aspektami planowania miasta: fizycznym, społecznym i mentalnym.

Czy jesteś ciekawy swojego miasta, jego tożsamości i wszystkiego pomiędzy? Co widzimy? Co czujemy? Odpowiedzi znajdziemy w trakcie warsztatu, podczas którego zbudujemy fizyczne marzenia na temat Szczecina. Spacerując po mieście, poczujemy przestrzenie i życie toczące się między budynkami. Przeszukamy i odwiedzimy skryte miejsca, które posiadają własny potencjał i stawiają własne wyzwania. Przetłumaczymy wrażenia ze spaceru na propozycje architektoniczne lub interwencje dla wybranych przestrzeni miejskich. „Sense Szczecin – building dreams for your city” to warsztaty twórcze, ukierunkowane na proces, podczas którego zbudujemy fizyczne modele w małej skali z różnych materiałów. Dzięki temu w nowy sposób stworzymy więzi między miastem a człowiekiem poprzez: zmysły, formę i funkcję.

Uwaga! Warsztaty będą prowadzone tylko w języku angielskim.

Godz. 16:00 i 18:00

Nawigator – muzyczny logotyp miasta

Koncert, sala kameralna

Kompozytorzy: Aleksandra Garbal, Alicja Gronau, Aleksandra Kościów, Artur Kroschel, Monika Kędziora, Magdalena Cynk, Olga Hans, Sławomir Zamuszko, Artur Cieślak, Janusz Stalmierski Wykonawcy: FeelHarmony Quintet (Joanna Kowalczyk – flet, Izabela Kokosińska – obój, Bogusław Jakubowski – klarnet, Edyta Moroz – fagot, Katarzyna Sułkowska – róg)

Bilety: 35 i 45 zł

„Nawigator – muzyczny logotyp miasta” to dzieło stworzone w ramach zamówienia kompozytorskiego, specjalnie na MUSIC.DESIGN.FORM Festival, przedstawiające dźwiękowe logotypy największych szczecińskich placów. Koncert przeznaczony jest dla dzieci od lat 6.

Utwór składa się z dziesięciu miniatur, wyrażających muzycznie przestrzeń Szczecina i jej różne wymiary. Z uwagi na edukacyjne przeznaczenie kompozycji, wszystkie części dzieła mają charakter nieco humorystyczny, podkreślając symboliczność przedstawienia realnego miejsca w architekturze miasta poprzez muzyczne środki wyrazu. Każda kompozycja jest dźwiękowym znakiem wybranego placu w Szczecinie. Usłyszymy m.in. Plac Grunwaldzki, Orła Białego czy Rodła.

Wspólną ideą w muzyce jest użyty przez wszystkich kompozytorów krótki motyw melodyczno-rytmiczny, którego sposób zastosowania, opracowania i wplecenia w tkankę dźwiękową został pozostawiony inwencji twórców. Każdy utwór jest zatem utrzymany w formie ronda o fakturze pięciogłosowej poligenicznej, będącą wypadkową pięciu głosów instrumentalnych takich, jak: flet, obój, klarnet, waltornia i fagot.

Najmłodsi słuchacze zostaną zachęceni podczas koncertu do interakcji, która kształtuje aktywne słuchanie. Dzieci i młodzież, a także ich opiekunowie będą w pewnym sensie twórcami każdej z części utworu, wykonując określone zadania na określony sygnał – wspólny dla wszystkich utworów motyw muzyczny.

Dzięki wizualizacjom skorelowanym z muzyką koncert będzie mieć wymiar multimedialny. Po raz pierwszy w sali kameralnej Filharmonii w Szczecinie zostanie wykorzystana technika mappingu 3D, która polega na nakładaniu dwuwymiarowego obrazu na trójwymiarowy obiekt.

Od godz. 22:00

Hellfish | Afterparty

Klub K4 – Szczeciński Loft Kultury, ul. Kolumba 4

Ponadto: Rombanka Soundsystem, hachiwari TV oraz finał warsztatów dla didżejów

Bilety 10 i 20 zł

Hellfish – jeden z najważniejszych producentów taneczno-eksperymentalnej muzyki elektronicznej powyżej 160 bpm zagra po raz pierwszy w Polsce! Będzie można usłyszeć go podczas afterparty festiwalu MDF, 22 września w szczecińskim Klubie K4.

Muzyczna aktywność Hellfisha (Juliana Cobba) obejmująca hardcore i breakbeat jest niemal tak samo długa jak historia owych gatunków. Od 1992 roku dostarcza on soundsystemową pożywkę najwyższej jakości wszędzie tam, gdzie pojawia się kultura rave w mocniejszych odmianach. Od tego czasu Hellfish powołał do życia ciekawe muzyczne zjawiska, które cieszą się zainteresowaniem do dnia dzisiejszego. Udało mu się także wypracować niepowtarzalny i niepodrabialny styl tworzonej muzyki. W historii najcięższych odmian elektroniki zapisał się także jako wydawca i promotor, powołując do życia legendarną oficynę wydawniczą Deathchant. Jej nakładem ukazało się ponad sto tytułów z muzyką elitarnego grona najlepszych producentów z całego świata.

W twórczości Hellfisha można odnaleźć niezwykle dużo nawiązań do kultury popularnej. Artysta szczególnie upodobał sobie fragmenty klasycznych rapowych nagrań. Z szeroko pojętego hip-hopowego vibe’u przeszczepionego na grunt muzyki hardcore, uczynił jeden ze swoich znaków rozpoznawczych. Pomimo utylitarnego charakteru produkowanej muzyki, Hellfish nie zapomina jednak o poszukiwaniach i eksperymentach. Efekty tych działań wyznaczają nowe kierunki muzyczne i są na tyle poważane, że pojawiają się w setach innych tytanów elektroniki, jak np. Aphex Twin. Muzyczne dokonania Hellfisha publikowały tak istotne wydawnictwa jak: Rebelscum, Peacemaker, Planet Mu czy Psychik Genocide czy wspomniany Deathchant. Wśród grona artystów, z którymi współpracował odnaleźć możemy m.in. DJ-a Producera, Tieum, Micopointa czy Skeeta’a. Co Hellfish zaproponuje podczas wrześniowego występu w Klubie K4? Szczegółów jeszcze nie znamy, ale z pewnością będzie to nietuzinkowy i nieprzewidywalny live act, który na długo zostanie w pamięci uczestników imprezy.

Podczas afterparty, oprócz Hellfisha wystąpi ponadto Rombanka Soundsystem i Hachiwari TV. Swoje umiejętności zaprezentują również uczestnicy warsztatów didżejskich prowadzonych przez Szymona Karpierza, szczecińskiego didżeja i radiowca.

DZIEŃ V - 23 WRZEŚNIA (niedziela)

BUIKA / APPARATJIK / DIMENSIONS OF MUSIC

Godz. 19:00

Dimensions of Music Form

Koncert, sala symfoniczna

Bilety 65 - 110 zł

Program koncertu:

"Heart" op. 27 No.5

Kompozytor: Flint Juventino Beppe

Wykonawcy: Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie, Rune Bergmann - dyrygent

The Sound of Szczecin

Kompozytor: Apparatjik

Aranżacja na orkiestrę: Mateusz Czarnowski    

Wykonawcy: Apparatjik (Jonas Bjerre, Magne Furuholmen, Martin Terefe),  Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie, Rune Bergmann - dyrygent

Realizacja techniczna: Autokolor (Stefan Brunner, Timm Ringewaldt)

Partner: BMW Bońkowscy

Utwór jest efektem wyjątkowej akcji, która została przeprowadzona w dniach 17 i 18 kwietnia 2018 roku w Szczecinie. W tych dniach ulice miasta przemierzały specjalne oznakowane auta, wyposażone w urządzenia zbierające geodane zjazdy, które zostały następnie przekształcone na kody binarne, a te – w kody muzyczne. Dane, stanowiące podstawę do stworzenia utworu „The Sound of Szczecin” zbierali znani szczecinianie, m.in. muzycy, aktorzy, dziennikarze i przedstawiciele placówek kulturalnych. Znaleźli się wśród nich: Kamil Kuskowski (malarz, artysta wizualny, Dziekan Wydziału Malarstwa i Nowych Mediów, kierownik Pracowni Działań Audiowizualnych i Performatywnych), Jarosław Jaz (dziennikarz, redaktor), Dorota Serwa (dyrektor Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie), Rafał Hajdukiewicz (aktor, Teatr Lalek Pleciuga), Eddy Volcano (najdłużej działający szczeciński didżej), a także wiele innych osób, mających olbrzymi wkład w rozwój kulturalny Szczecina. Utwór zostanie po raz pierwszy wykonany właśnie podczas finału festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM przez Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie oraz synth-popową grupę Apparatjik. Będzie to niepowtarzalna okazja, aby usłyszeć jak brzmi Szczecin.

A Heroine for our time – the artist Julia Pastrana

Kompozytor: Apparatjik

Aranżacja na orkiestrę: Mateusz Czarnowski    

Wykonawcy: Concha Buika – wokal, Apparatjik (Jonas Bjerre, Magne Furuholmen, Martin Terefe), Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie, Rune Bergmann – dyrygent

„A Heroine for our time – the artist Julia Pastrana” to światowa prapremiera orkiestrowej wersji utworu „Heroine of our time”, opartego na materiale muzycznym do powstającej opery o tragicznym życiu meksykańskiej artystki cyrkowej Julii Pastrana. Historia o osobliwej kobiecie z brodą, jej losie i samotności zostanie opowiedziana muzyczno-świetlnymi obrazami tworzonymi wspólnie przez grupę Apparatjik, Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie, a także Conchę Buikę - hiszpańską wokalistkę i kompozytorkę.

Apparatjik to skandynawski zespół znany ze swojego awangardowego podejścia do brzmienia synth-popowego. Aktualnie tworzą go: Magne Furuholmen, członek i założyciel zespołu „A-ha” (gitarzysta i klawiszowiec), Jonas Bjerre z duńskiego zespołu rockowego „Mew” (wokalista i gitarzysta) oraz Martin Terefe (perkusista i producent). Wszystkich członków zespołu łączy nie tylko unikalne brzmienie, ale również sposób podejścia do możliwości wyrazu artystycznego, m.in. poprzez sztuki wizualne, o czym będzie można przekonać się podczas tego wyjątkowego koncertu-przedstawienia.