Mieszkańcy bloków przy ulicy Szafera proszą szczeciński magistrat o zbadanie poziomu hałasu. „Od momentu zakończenia przebudowy, hałas uległ znacznemu zwiększeniu” – argumentują. „Problem ten może nasilić się w najbliższym czasie” – ostrzega jednocześnie Przemysław Szymański, przewodniczący Rady Osiedla Zawadzkiego-Klonowica.

Niemal rok temu zakończyła się przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie. W ramach inwestycji za 125 mln złotych wybudowana została szeroka droga z dwoma pasami w każdą stronę, torowiskiem, rondami i pętlą dla pojazdów komunikacji miejskiej. Niestety, wielu lokatorów bloków przy ul. Szafera narzeka na wzmożony hałas generowany m.in. przez tramwaje.

– Mieszkańcy podnoszą, że droga została znacznie poszerzona, jeździ nią więcej aut, pojawiły się też dwie linie tramwajowe, które jeżdżą do późnych godzin wieczornych – informuje Przemysław Szymański, przewodniczący Rady Osiedla Zawadzkiego-Klonowica. – Jako, że są to mimo wszystko subiektywne odczucia mieszkańców, zwróciłem się do magistratu z prośbą o wykonanie pomiarów hałasu w tym miejscu.

Mieszkańcy osiedla uważają, że dobrym rozwiązaniem byłoby ustawienie barier dźwiękochłonnych wzdłuż ul. Szafera. Inne rozwiązanie tej sprawy proponuje przewodniczący RO Zawadzkiego-Klonowica.

– Wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby dokonanie nowych nasadzeń i krzewów wzdłuż drogi. Mogłyby stanowić naturalną barierę dla hałasu – argumentuje Przemysław Szymański.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji posadzono ponad 200 nowych drzew oraz ponad 60 tysięcy krzewów. Zieleń na ul. Szafera kosztowała łącznie blisko 4,4 mln zł. Przemysław Szymański zwraca jednak uwagę, że „nie pomyślano o nasadzeniach w pasie pobocza, od strony zabudowań”.

– Warto o tym pomyśleć, nawet jeśli ewentualne badania poziomu hałasu nie wykażą przekroczenia wskaźników zawartych w rozporządzeniu – uważa.

Jednocześnie Przemysław Szymański ostrzega, że problem z nadmiernym hałasem może się nasilić w najbliższym czasie. – Już niedługo mogą rozpocząć się prace związane z budową ulicy Nowoszerokiej, stanowiącej przedłużenie ulicy Szafera. Wtedy ruch aut i pojazdów komunikacji miejskiej może ulec wyraźnemu zwiększeniu.