Po pierwsze, chodzi o zmianę trasy linii 61, aby autobusy w kierunku Podjuch przejeżdżały obok osiedla Nowa Cukrownia i zatrzymywały się na przystanku „Kwiatkowskiego”. Po drugie, mieszkańcy apelują o zwiększenie w godzinach szczytu częstotliwości kursów tramwajów linii 10.
Obie propozycje mieszkańców przekazał prezydentowi radny Stanisław Kaup z Koalicji Obywatelskiej, który wystosował w tych sprawach interpelacje.
Autobusy linii 61 przejeżdżają tuż obok osiedla Nowa Cukrownia, ale jadąc w kierunku śródmieścia i końcowego na ulicy Owocowej (i to nie wszystkie kursy). Z centrum można dojechać na przystanek „Kwiatkowskiego” autobusami 241, 243 i 62. Zdaniem niektórych mieszkańców to jednak zbyt mało. Stąd propozycja zmiany trasy linii 61.
„Aktualnie autobus linii 61, jadąc od strony centrum miasta, skręca w ulicę Radomską, omijając przystanki Kwiatkowskiego i Gorzowska, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla Nowa Cukrownia. Powoduje to, że pasażerowie, w zdecydowanej większości mieszkańcy osiedla, zmuszeni są do pokonywania pieszo kilkuset metrów, aby dotrzeć do swoich domów. Ponadto w pobliżu tego osiedla powstały nowe inwestycje mieszkaniowe (np. Budnex), które generują jeszcze większą liczbę potencjalnych użytkowników komunikacji miejskiej” – przekonuję radny Kaup.
Druga propozycja dotyczy linii 10, kursującej z Głębokiego (część kursów krótszych z Lasku Arkońskiego lub placu Rodła) na Gumieńce. A konkretnie zwiększenia częstotliwości przejazdów tramwajów w czasie porannych i popołudniowych godzin szczytu.
„Mieszkańcy wskazują, że tramwaje tej linii są w tych godzinach przepełnione, co nie tylko znacząco obniża komfort podróżowania, ale również utrudnia osobom starszym, rodzicom z dziećmi i pasażerom z ograniczoną mobilnością korzystanie z transportu publicznego. Zdarza się, że pasażerowie mają trudności z wejściem do pojazdu lub opuszczeniem go na docelowym przystanku. Taka sytuacja jest szczególnie uciążliwa w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy, gdzie liczba mieszkańców w ostatnich latach znacząco wzrosła” – relacjonuje radny Kaup.
Innymi proponowanymi opcjami są wprowadzenie na linię 10 dłuższych wagonów lub zwiększenie częstotliwości innej linii dojeżdżającej na Gumieńce – 8.
Miejscy urzędnicy jeszcze nie odpowiedzieli na interpelacje.
Komentarze
38