Umowa została zawarta na początku roku. Za roczną subskrypcję chatbota opracowanego przez OpenAI magistrat zapłacił 2500 zł. To narzędzie, które służy m.in. do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. Jakość odpowiedzi jest zależna od jakości tzw. promptu, czyli specjalnie skonstruowanego zapytania.
– Zakup ma na celu wsparcie pracy Wydziału Informatyki w obszarach związanych z usprawnianiem, optymalizacją i automatyzacją procesów oraz rozwojem nowych rozwiązań informatycznych – informuje Dariusz Sadowski.
Jak czytamy, wydział Urzędu Miasta Szczecin chce w ten sposób usprawnić m.in. „przygotowanie dokumentacji projektowej i analiz (np. projektów informatycznych, wdrożeń czy specyfikacji zakupów), zbieranie i syntezowanie wiedzy (np. porady techniczne, nowe trendy w IT, weryfikacja dostępnych rozwiązań), szybsze opracowywanie wstępnych wersji różnego rodzaju pism czy raportów (z ograniczeniem dostępu do danych wrażliwych)”.
– Z narzędzia będą korzystać przede wszystkim pracownicy Referatu Oprogramowania, Referatu Administratorów Infrastruktury Teletechnicznej, Stanowiska do spraw cyberbezpieczeństwa oraz Referatu Projektów – dodaje Dariusz Sadowski. – Jednocześnie zaznaczamy, że narzędzie jest wykorzystywane z zachowaniem najwyższych standardów ochrony danych.
Liczba etatów w Wydziale Informatyki pozostała na tym samym poziomie. Dodajmy, że to drugi taki zakup miasta. Pierwszy miał miejsce w kwietniu 2023 roku.
Komentarze
11