Politycy Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali konferencję prasową, na której zarzucili politykom Koalicji Obywatelskiej i radnym klubu Piotra Krzystka brak chęci do dialogu z mieszkańcami. PiS chce, by temat podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej, który zostanie podjęty na październikowej sesji rady miasta, został poddany konsultacjom społecznym.

Radni PiS spotkali się z dziennikarzami, by poinformować o otrzymanej odpowiedzi na złożoną przez nich interpelację. Politycy PiS zarzucają Koalicji Obywatelskiej hipokryzję, ponieważ partia, która była orędownikiem konsultacji społecznych, teraz nie chce ich przeprowadzać.

– Nie będzie ani rozszerzenia konsultacji w sprawie Strefy Płatnego Parkowania, ani konsultacji w sprawie podwyżek cen biletów. Oznacza to, że Koalicja Obywatelska ma pełną władzę w Szczecinie i nie korzysta z mechanizmów, z których obiecała korzystać, gdy nie miała władzy. To hipokryci, którzy tylko mamią obywateli. To ważne tematy dla mieszkańców miasta. Pan Kadłubowski ma służbowe auto i wozi go kierowca, a komunikacją miejską jeżdżą zwykli mieszkańcy – mówił Krzysztof Romianowski, radny Prawa i Sprawiedliwości.

– W 2011 czy 2012 roku ówcześni radni Arkadiusz Marchewka i Łukasz Tyszler organizowali „wieczór jawności” w urzędzie miasta. Ekipa, będąca w opozycji, chciała jawności, a dzisiaj od tej jawności ucieka – dodał radny Marek Duklanowski. – Będziemy wnioskowali, by komisja ds. gospodarki komunalnej została zorganizowana około godziny 16:00 i by było to spotkanie z mieszkańcami. Chcemy rozmawiać, a nie wysyłać informacje mailowo.

Zastępca prezydenta Szczecina Łukasz Kadłubowski odpowiedział politykom Prawa i Sprawiedliwości, że nie będzie konsultacji społecznych w temacie podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej. Jak zaznaczył, projekt nowej taryfy to „proces długotrwały, wymagający przeprowadzenia wielu kalkulacji i wielowątkowych analiz”. Jest on konsultowany z ościennymi gminami, związkami zawodowymi, a „celem zapoznania mieszkańców z projektem przekazano informacje do mediów w formie komunikatów prasowych”.

Od 1 maja 2025 roku 15-minutowy bilet normalny miałby kosztować 3 złote, półgodzinny – 4 złote, a godzinny – 6 złotych. Z kolei 15-minutowy bilet normalny na linie pospieszne miałby wzrosnąć do 6 zł, półgodzinny – do 8 zł, a godzinny – do 12 zł. Bilety ulgowe będą o połowę tańsze. Za normalny bilet dobowy według nowego cennika zapłacimy 15 złotych. Zmienić mają się także ceny karnetów. Bilet miesięczny na 1 linię zwykłą kosztować będzie 80 złotych, a sieciówka na linie zwykłe dzienne i nocne – 100 zł. Bilet miesięczny na 1 linię pospieszną to koszt 90 zł, a za sieciówkę na wszystkie linie zapłacimy 140 zł. Półroczny bilet seniora będzie kosztować 60 złotych, a roczny – 105 złotych.

O cenach biletów komunikacji miejskiej radni będą dyskutować podczas komisji. Konsultacje w sprawie Strefy Płatnego Parkowania w formie nieuwzględniającej postulatów radnych PiS potrwają do 11 października. Oba tematy będą głosowane na sesji rady miasta 29 października.