Leo Express chciało wejść na polski rynek i konkurować z PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi na trasie Warszawa – Szczecin. Plany jednak uległy zmianie, konkurencji nie będzie.

Jak donosi portal www.rynek-kolejowy.pl czeski przewodnik wycofał się ze starań o polski rynek. Powodem miały być procedury związane z otwartym dostępem do torów. Czeski przewoźnik początkowo chciał rozpocząć swoją działalność w Polsce w grudniu 2013 roku. Jednak Urząd Transportu Kolejowego nie przyznał spółce Dolnośląskie Linie Autobusowe (które w imieniu czeskiego przewoźnika starały się o licencję) decyzji o otwartym dostępie do torów.

Leo Express, aby przyspieszyć tok sprawy postanowił na początek ograniczyć się do pociągów relacji Warszawa – Poznań – Szczecin. To jednak nie przyspieszyło spraw. Ostatecznie czeski przewoźnik postanowił zrezygnować z polskiego rynku. Wnioski o uzyskanie dostępu zostały wycofane z UTK.