Kilkuosobowe grupy programistów, grafików, informatyków oraz miłośników nowych technologii będą pracowały nad innowacyjnymi projektami, które uczynią internetowy świat prostszym. To już druga edycja hackatonu, w którym weźmie udział aż 60 uczestników.
Już 18 listopada w siedzibie firmy home.pl odbędzie się druga edycja całodobowego maratonu kodowania. Zespoły mają pełną dowolność w wyborze zadania, którego się podejmą – ważne są pomysł, wizja i kreatywność. Formą rozwiązania mogą być aplikacje, strony internetowe, procesy, które ułatwią życie swoim użytkownikom.

– Młodzi ludzie już nie tylko biegle posługują się nowymi technologiami, oni wręcz nimi myślą - mówi Nina Pankiewicz z firmy home.pl, organizatorka hackatonu. – Wiedzą, że większość codziennych problemów można rozwiązać, wykorzystując do tego nieograniczone możliwości, jakie daje Internet. Są przy tym bardzo empatyczni i zaangażowani społecznie. Szukają konstruktywnych rozwiązań realnych problemów.

Druga edycja nieco trudniejsza od pierwszej
W tym roku, podobnie jak podczas ubiegłorocznego wydarzenia, głównymi hasłami maratonu będą „INTERNET DLA KAŻDEGO” oraz „UCZYŃ ŚWIAT PROSTYM”. Organizatorzy postanowili jednak nieco utrudnić uczestnikom zadanie i podać konkretny temat prac dopiero w dniu maratonu. Dla zwycięskich drużyn przewidziane są atrakcyjne nagrody, takie jak smartwatche Samsung Gear S2 Classic, głośniki JBL Charge2 + czy kamerki GoPro HD HERO. Nad uczestnikami hackatonu roztoczona zostanie opieka mentorów. To doświadczeni administratorzy systemów IT, scrum masterzy, konsultanci ds. innowacji, inżynierzy IT, specjaliści ds. marketingu i obsługi klienckiej.

Impreza rozpocznie się 18 listopada w siedzibie home.pl i potrwa przez 24 godziny. Odbywa się ona w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Jej organizatorami są: firma home.pl, Brandoo i Asseco Data Systems.

Tak było podczas ubiegłorocznej edycji hackathonu: