Zanim rozpoczęła działalność solową, była związana z wyrazistymi formacjami alternatywnej sceny muzycznej: Rasputina i Antony and the Johnsons. Jej utwór „Gardermoen” z debiutanckiej solowej płyty znalazł się na ścieżce dźwiękowej filmu „Wszystkie odloty Cheyenne'a” z Seanem Pennem w roli tytułowej. Julia Kent – wiolonczelistka, kompozytorka, bliska nurtowi modern classical.
Karierę solową rozpoczęła w 2007 roku, a w styczniu 2019 ukazał się jej szósty album, zatytułowany „Temporal”. Znajduje się na nim muzyka, która pierwotnie powstała do spektakli teatralnych i tanecznych. Materiał dotyka takich tematów, jak przemijanie, ulotność, kruchość. Jest to muzyka niespieszna, delikatna, wzbogacona o zapisy głosów ze spektakli oraz brzmienie elektroniczne.
Julia Kent, poza własnymi produkcjami, tworzy muzykę do teatru, tańca i filmu. Odpowiadała za ścieżkę dźwiękową m.in. do filmu produkowanego przez Milosa Formana „Krótka historia rozkładu” w reżyserii Michaela Marena oraz za muzykę do filmu „Oasis”, który otrzymał nagrodę dla najlepszego filmu krótkometrażowego na Festiwalu Kina Europejskiego w Sewilli.
Twórczość Julii Kent można zestawić z twórczością m.in. Poppy Ackroyd, Nilsa Frahma i A Winged Victory for the Sullen. Jej utwory zaciekawiają zarówno miłośników muzyki klasycznej, jak i ambientowej. W trakcie koncertów do loopowania fragmentów zagranych na wiolonczeli używa aplikacji Ableton Live, a utwory rejestruje za pomocą platformy Pro Tools. Występuje na różnorodnych festiwalach, jak np. Primavera Sound w Barcelonie oraz Unsound Festival, który odbył się w Nowym Jorku.
Komentarze
0