Zakup zostanie sfinansowany z kredytu (80mln zł), środków własnych oraz dofinansowania unijnego.

Spółka Tramwaje Szczecińskie podpisała dziś umowę z bankiem Millennium na udzielenie kredytu na inwestycję w tabor. Miasto chwali się, że dzięki tej umowie Szczecin wzbogaci się o 22 nowe tramwaje.

W styczniu ogłosimy przetarg na zakup tych tramwajów – mówił podczas uroczystego podpisania umowy kredytowej Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie – Pierwsze tramwaje przyjadą do nas w 2013 roku, w 2014 roku będziemy mieli ich w sumie 28.

Kredyt będzie spłacany do 2023 roku.

W tym roku na trasy wyjechało 6. nowoczesnych Swingów wyprodukowanych przez fabrykę PESA w Bydgoszczy. Kursują na liniach 7 i 8.

W ramach środków z Regionalnego Programu Operacyjnego pracownicy spółki złożą od podstaw 5 dwuwagonowych składów (pudła do pojazdów dostarcza firma Modertrans), które praktycznie będą nowymi, zbudowanymi od podstaw w Szczecinie tramwajami. Modernizowane są przegubowe Tatry sprowadzone z Niemiec (łącznie zmodernizowanych będzie 18 pojazdów).

W Szczecinie modernizuje się nie tylko tabor, ale i torowiska - Na wiosnę ruszy modernizacja układu torowego przy Bramie Portowej. W kolejce do przebudowy czeka m.in. torowisko w ciągu al. Piastów czy ciąg od Mostu Długiego do pętli Basen Górniczy wraz z przebudową pętli i dostosowaniem jej do potrzeb Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przebudowana i zmodernizowana będzie także zajezdnia tramwajowa w al. Wojska Polskiego. - czytamy w komunikacie prasowym przesłanym do naszej redakcji.

Miasto zapowiada także powstanie pierwszego odcinka trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, ale czy tak będzie?

Zobacz też:

Willa a Szczeciński Szybki Tramwaj - konfrontujemy argumenty

Swing już wozi pasażerów