Centrum biurowo-hotelowo-usługowe Posejdon ma być gotowe za trzy lata. Jednym z jego najemców będzie sieć sklepów Lidl. Właśnie podpisano umowę w tej sprawie.
Lidl w Posejdonie zostanie przygotowany według nowego konceptu, będzie wyposażony w specjalne udogodnienia dla klientów i pracowników oraz nowoczesne rozwiązania ekologiczne. Jak czytamy w informacji prasowej, jego wyróżnikiem będą przede wszystkim zaawansowane rozwiązania przyjazne środowisku. Powierzchnia handlowa wyniesie 1 400 metrów kwadratowych. Dla zmotoryzowanych klientów planowany jest parking na około 80 miejsc postojowych, natomiast dla rowerzystów specjalne stojaki na rowery. 

– Posejdon powstaje w doskonałej lokalizacji, w samym sercu Szczecina, obecność Lidla w naszej inwestycji wzmocni pozycję sieci spożywczej w mieście - mówi Marcin Woźniak, Członek Zarządu Porto Sp. z o.o., inwestora obiektu.

Aktualnie, część handlowo-usługowa w Posejdonie jest wynajęta w 70 procentach.

W obiekcie o łącznej powierzchni 50 tys. m kwadratowych, powstaną również dwa hotele największej na świecie sieci Mariott. Od strony pl. Brama Portowa będzie wejście do Marriott Courtyard. Czterogwiazdkowego hotelu dedykowanego klientom biznesowym. Alternatywą dla gości będzie trzygwiazdkowy hotel Marriott Moxy (wejście od ul. Kaszubskiej). To nowa marka kierowana do „młodego” biznesu. Reklamowana jako miejsce dla dynamicznych, nowoczesnych klientów, szukających nieco bardziej ekonomicznego wyboru. Wiadomo już także, że w nowych wnętrzach będzie m.in. klinika medyczna, a na pierwszym piętrze powstanie restauracja.

Posejdon będzie oferował także około 20 tys. m kw. powierzchni biurowych, ponad 3 tys. m kw. przestrzeni handlowo-usługowej oraz 301 miejsc postojowych dla aut i 100 miejsc postojowych dla rowerów na dwóch kondygnacjach podziemnego parkingu. Planowane są również ogólnodostępne patio ze śródmiejską zielenią oraz blisko 500-metrowy taras widokowy zlokalizowany na dachu budynku. Na początku października br. uprawomocniło się pozwolenie na budowę całego kompleksu. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2019 roku, a jej koszt wyniesie 200 mln złotych. Inwestorem obiektu jest spółka Porto z siedzibą w Szczecinie.