W czwartek, 13 marca, w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Galaxy powstanie Kawiarenka NGO, której gośćmi będą przedstawiciele Organizacji Pożytku Publicznego.

Podczas spotkania będzie można osobiście zapoznać się z działalnością szczecińskich OPP rozmawiając z ich liderami i działaczami, a zarazem miło spędzić czas obserwując występy sceniczne, przygotowane przez organizacje i ich przyjaciół. Kawiarenka czynna będzie w godz. 16.00-20.00.

Podczas wydarzenia dostępny będzie kiosk 1%. Osoby obsługujące kiosk wyjaśnią i opowiedzą o  organizacjach pozarządowych, systemie przekazywania 1% do organizacji, idei przekazywania, kto może uzyskać oraz przekazać swój 1%, jak wypełnić deklaracje. Każdy zainteresowany otrzyma pakiet danych o organizacjach jak również i o projekcie.

Wszelkie informacje na temat samej kampanii 1% i działań zaplanowanych na ten czas znaleźć będzie można na stronie www.szczecin.eu/procent. Informacje będą sukcesywnie aktualizowane na stronie.

Szczecińskie organizacje pożytku publicznego oraz Miasto Szczecin już po raz jedenasty organizują akcję, zachęcająca do odpisania 1% podatku dochodowego na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Tegoroczne działania, podobnie jak w roku ubiegłym odbywają się pod wspólnym hasłem „Niewiele trzeba by czuć się lepiej. Wystarczy 1 %”.

Celem akcji jest rozpropagowanie wśród mieszkańców Szczecina informacji o możliwości przekazania 1% podatku dochodowego na rzecz organizacji pożytku publicznego. Organizatorom zależy na tym, aby jak najwięcej środków pochodzących z 1 % zatrzymać w naszym mieście. W Szczecinie działa ponad 150 organizacji posiadających status OPP.

Kampania promująca 1% wsparta będzie licznymi zadaniami, które trwać będą do końca kwietnia 2014 roku. W tym czasie organizowane będą spotkania, punkty informacyjne, zabawy z dziećmi oraz happeningi wspierane działaniami informacyjnymi. Wśród zaplanowanych działań znalazła się m.in.:

- Wędrująca kawiarenka - miejsce spotkań, odpoczynku oraz rozmowy,

- Akcja „Namaluj swój 1%” - podczas wędrującej kawiarenki, mieszkańcy będą mogli namalować swoją wizję 1% na wielkoformatowych płachtach, które później zawisną w różnych miejscach Szczecina,

- Kawiarenka NGO w galerii handlowej,

- Flashmob

- Przejazd zabytkowym tramwajem TYPU „N”,

- Kiosk 1% - mobilny punkt informacji.

Wszystkie informacje na temat kampanii „Niewiele trzeba by czuć się lepiej. Wystarczy 1 %” są sukcesywnie aktualizowane na stronie www.szczecin.eu/procent.

Ponadto wśród działań promocyjnych kampanii zaplanowano dystrybucje materiałów promocyjnych, umieszczanie reklam w najważniejszych wydania prasy lokalnej, wyświetlanie spotów na ekranach w komunikacji miejskiej oraz w centrum miasta oraz realizowanie działań promocyjnych w oparciu o Internet.

Wszystkie organizacje działające na terenie miasta Szczecin będą miały również możliwość zaprezentowania działalności na stronie internetowej www.szczecin.eu/procent.