To jedna z najlepszych harfistek na świecie. Francuską wirtuozkę Anaïs Gaudemard szczecinianie będą mogli usłyszeć na żywo już 17 listopada. Artystka dwukrotnie zaprezentuje swój recital w Willi Lentza. Będą to koncerty w ramach bardzo lubianego przez szczecińskich melomanów cyklu Willa Francja.

Liryczny i dynamiczny potencjał

Anaïs Gaudemard rozpoczęła muzyczną drogę już w wieku 8 lat, ale najpierw uczyła się gry na fortepianie. Dopiero kilka lat później zainteresowała się harfą. Według artystki ten instrument ma niemalże nieograniczony potencjał. Może być liryczny i perkusyjny, można wydobyć z niego zimne lub ciepłe dźwięki i odtwarzać brzmienia wielu różnych instrumentów smyczkowych. Francuska wirtuozka ceni zatem kompozytorów, którzy dostrzegają ogromne możliwości harfy i odkrywają jej wszechstronność w sferze brzmienia. Dlatego też jej koncerty praktycznie zawsze wzbudzają zachwyt widowni.

Najlepsze wykonanie „Korony Ariadny” 

Artystka jest absolwentką Conservatore National Supérieur Musique et Danse de Lyon, jak i Haute École de Musique de Lausanne (otrzymała tytuł Master of Arts z najwyższym wyróżnieniem). W swojej karierze zdobyła kilka ważnych wyróżnień, w tym Pierwszą Nagrodę oraz Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie „Korony Ariadny” Murraya Schafera na Międzynarodowym Konkursie Harfowym w Izraelu (2012), „Thierry Scherz Preis”(2015) na festiwalu Sommets Musicaux w Gstaad, Nagrodę Münchener Kammerorchester Prize na Konkursie ARD w Monachium (2016), a dwa lat temu Institut de France uhonorował ją prestiżową nagrodą Tissier-Grandpierre za sukcesy odniesione na najlepszych scenach i solowe płyty!

Współpraca z Claudio Abbado 

Współpracowała m.in. z Lucerne Festival Orchestra, Munie de Lausanne, jak i z cenionymi dyrygentami takimi jak: Claudio Abbado, Leo Hussain, Nir Kabaretti, Emmanuel Krivine, Kazushi Ono, Leonard Slatkin i Constantin Trinks. Anaïs Gaudemard można było usłyszeć w Wiener Konzerthaus, Elbphilharmonie w Hamburgu, Kölner Philharmonie, Barbican Centre London, Philharmonie de Paris, Philharmonie du Luxembourg. Oprócz występów i sesji nagraniowych zajmuje się też pracą dydaktyczną. Jako pedagog prowadzi kursy mistrzowskie w Chinach, Izraelu Kanadzie, Niemczech, Szwajcarii, na Węgrzech, we Włoszech oraz Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Dwie bardzo cenione płyty

Debiutancką płytę „Harp Concertos” (z utworami Debussy’ego, Boïeldieu i Ginastera), która została wydana w Clavès Records, nominowano do nagród ICMA (International Classical Music Awards). Ostatni album „Solo” z utworami Bacha, Fauré, Hersanta, Hindemitha, Renié i Scarlattiego, zarejestrowany przez Harmonia Mundi, także został bardzo dobrze przyjęty przez krytyków i słuchaczy. Kilka kompozycji z tej płyty artystka wykona w Willi Lentza.

Szczecińskie recitale będzie rozpoczynał utwór szczególny. To Fantazja c-moll na harfę op.35 Ludwiga Spohra (1784-1859), którą kompozytor zadedykował swojej żonie, harfistce Dorocie Henrietcie Spohr.

Poza tym w programie znajdą się kompozycje Alberta Zabela, Fryderyka Chopina, Claude'a Debussye'go, Davida Roberta Colemana (znakomity „Nachtstück”!) i Philippe'a Hersanta.

Gościnny występ

Anaïs Gaudemard na scenie będzie towarzyszyła sopranistka Nadja Kristi, absolwentka Akademii Muzycznej im. Hannsa Eislera w Berlinie, gdzie studiowała u prof. Thomasa Quasthoffa – światowej sławy pedagoga, uznawanego za jednego z najlepszych współczesnych śpiewaków swojej generacji. Artystka śpiewała w berlińskich operach, specjalizując się w rolach dramatycznych pochodzących z oper Giuseppe Verdiego. Aktualnie pracuje nad nagraniem „Cichych pieśni” Valentina Sylvestrova.

Anaïs Gaudemard wystąpi w Willi Lentza 17 listopada. Zaplanowano dwa koncerty – o godz. 17.00 i 20.00. Bilety są dostępne na: https://bilety.willa-lentza.pl/.