Ponad ćwierć miliarda złotych zapłaci Urząd Marszałkowski za 17 nowych pociągów do obsługi połączeń regionalnych. Dzięki tym zakupom już w 2018 roku po zachodniopomorskich torach będą jeździły wyłącznie nowe bądź zmodernizowane pojazdy. Stosowną umowę podpisali w poniedziałek marszałek województwa Olgierd Geblewicz oraz Zbigniew Konieczek, prezes nowosądeckiej firmy Newag, która dostarczy nowe pociągi.
- Kilka lat temu podjęliśmy wielki plan modernizacji taboru kolejowego. Poświęciliśmy już na ten cel pół miliarda złotych, dziś podpisujemy kontrakt na kolejne ćwierć miliarda. I właśnie dzięki tej umowie, mogę powiedzieć, że ze słowa danego mieszkańcom Pomorza Zachodniego się wywiązałem. Po dostarczeniu 17 pociągów, w 2018 zakończy się proces modernizacji całego taboru, który obsługuje połączenia regionalne w naszym województwie - mówił marszałek Olgierd Geblewicz.
- Pomorze Zachodnie jako pierwsze województwo w kraju będzie miało w 2018 wyłącznie nowy tabor. Także jako pierwsze zamówiło wraz z naszymi Impulsami symulator do nauki maszynistów. Gratuluję tej decyzji, bo zapewni lepsze wyszkolenie maszynistów – zaznaczał Zbigniew Konieczek Prezes Zarząd Newag S.A.
Nowo zakupione pojazdy pozwolą zabezpieczyć potrzeby taborowe województwa na trasach Szczecin – Poznań, Szczecin - Świnoujście oraz Szczecin - Słupsk. Zastąpią także starszy tabor na liniach ze Szczecina do Kostrzyna i Kamienia Pomorskiego. Nowe pociągi poza tym, że będą spełniały wszystkie aktualne wymogi, będą też miały więcej miejsca na rowery. Zamiast 4 sztuk, zmieści się aż 10. – Intensywnie rozwijamy ścieżki rowerowe i chcemy połączyć to z łatwiejszy przewozem rowerów - podkreślał marszałek.
W podstawowym zakresie inwestycja pochłonie 250 797 000 zł i w większości zostanie sfinansowana z funduszy unijnych. Dofinansowanie może wynieść nawet 85%. Pozostałe środki będą pochodzić z funduszu kolejowego i środków własnych Województwa Zachodniopomorskiego.
Pomorze Zachodnie, które posiada flotę 48 pojazdów już teraz dysponuje jednym z najnowocześniejszych taborów kolejowych w kraju. Zakup nowych EZT-ów to ostatni krok modernizacji, dzięki czemu już za dwa lata wszystkie połączenia kolejowe w regionie będą obsługiwane wyłącznie nowoczesnymi pociągami.
Komentarze
0