Węzeł Goleniów Południe z wiaduktami nad linią kolejową wybudowano w latach 1977-79. Później przebudowano jedynie wschodnie łącznice.
– Obecnie wiadukty węzła, projektowane zgodnie z normami jeszcze z lat 60. ubiegłego wieku, nie spełniają współczesnych standardów dotyczących nośności. Są również mocno wyeksploatowane. Dodatkowo pasy włączeń i wyłączeń oraz promienie łącznic są nienormatywne. Stąd potrzeba dostosowania tego węzła drogowego do współczesnych standardów – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Realizowany będzie wariant W1. Zakłada on wyburzenie istniejących wiaduktów nad linią kolejową nr 401. W ich miejscu powstaną trzyprzęsłowe obiekty.
– Nowe wiadukty zaprojektowane zgodnie ze współczesną normą dla klasy I pozwolą na bezproblemowe przeniesienie ciężkiego ruchu, w tym rosnącej liczby przejazdów nienormatywnych – informuje Mateusz Grzeszczuk.
Co jeszcze się zmieni? Na połączeniu zachodnich łącznic z drogą powiatową powstanie rondo. Łącznice zostaną przebudowane, a zjazd i wjazd na węzeł będzie odbywał się pasami włączeń i wyłączeń o normatywnej szerokości 3,5 metra. Zaplanowano modernizację nawierzchni na S3 i wytyczenie w obrębie węzła drogi pieszo-rowerowej.
Drogowcy zajmą się fragmentem o długości blisko 2 km.
Komentarze
8