Szczecin Coffee Festival odbędzie się w drugi weekend maja i warto już teraz zapisać tę datę w kalendarzu. Na dwa dni Netto Arena zamieni się w miejsce, gdzie głównym tematem będzie kawa. - W tej części Polski nie było jeszcze tak dużego wydarzenia o charakterze kawowym. Można było na to narzekać, a można było to zmienić. My wybraliśmy to drugie - mówi Michał Chaszkowski-Jakubów ze Stowarzyszenia Szczeciński Bazar Smakoszy.
Festiwal kawy dla każdego
Szczecin Coffee Festival od początku do końca robią organizatorzy Szczecińskiego Bazaru Smakoszy i choć w OFF Marinie trzykrotnie odbywały się już poświęcone kawie wydarzenia, to nigdy na taką skalę. - To będzie święto kawy dla każdego. Oferta będzie tak zróżnicowana, że każdy znajdzie coś dla siebie. Przecież niemal wszyscy pijemy kawę - jedni codziennie, inni raz na jakiś czas - mówi organizator.
Pomysłodawcy wydarzenia nie kryją, że tego typu festiwale to dla odwiedzających okazja, aby degustować do woli, a dla wystawców, aby pokazać się jak z najlepszej strony, stąd goście mogą liczyć nie tylko na możliwość napicia się dobrej kawy, ale i na niespodzianki oraz darmowe upominki od wystawców.
O kawie lokalnie i międzynarodowo
Organizatorzy zadbali o to, aby na szczecińskim festiwalu obecne były wszystkie lokalne palarnie kawy. Trzeba jednak podkreślić, że to wydarzenie międzynarodowe, a większość wystawców będzie w Szczecinie pierwszy raz. To niepowtarzalna okazja, aby porozmawiać na żywo za ludźmi, którzy te wyjątkowe biznesy kawowe tworzą. Będą to nie tylko palarnie z Polski, ale i z Niemiec, Słowacji oraz Czech. Przez cały weekend w hali widowiskowo-sportowej Netto Areny nie zabraknie też dobrej herbaty oraz dobrej jakościowo matchy, będzie także strefa gastronomiczna z dobrym jedzeniem i słodkościami do kawy. Po raz pierwszy pojawi się też przed szerokim gronem odbiorców strefa kreatywna „TOR” autorstwa młodych twórców związanych z Akademią Sztuki. Swój walk-in planuje również studio tatuażu Blast.
Jednocześnie podczas dwóch dni trwania festiwalu czynna będzie strefa edukacji z wykładami i warsztatami branżowymi dla każdego. Odbędzie się również wystawa plakatu oraz wystawa fotografii autorstwa historyczki kawowej i jej wielkiej pasjonatki, współorganizatorki SCF - Agnieszki Wolskiej. Nie zabraknie też nutki rywalizacji, bo podczas wydarzenia zaplanowano VIII Szczeciński Puchar Latte Art (malowanie wzorów na mleku), a w niedzielę szczecińskie eliminacje do AEROPRESS POLISH CHAMPIONSHIP 2025 (aeropress to jedna z metod parzenia kawy). Oba ostatnie wydarzenia skoordynuje partner wydarzenia - Qualia Caffe, która będzie dodatkowo podczas festiwalu świętować 20. urodziny.
Stali bywalcy podobnych imprez doskonale wiedzą, że jedną z największych atrakcji jest zawsze strefa cuppingów, czyli degustacji. W Netto Arenie przez dwa dni co godzinę inna palarnia będzie organizować darmowe degustacje swoich najlepszych kaw. Niektóre odbędą się w języku angielskim.
Dwie imprezy pod jednym dachem
10 i 11 maja w Netto Arenie odbędą się dwa wydarzenia organizowane przez Szczeciński Bazar Smakoszy. Obok Szczecin Coffee Festival w hali treningowej Netto Areny rozegra się także festiwal marki „Zrobione w Szczecinie”. - Ten drugi tworzymy ramię w ramię z Agencją Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. Będzie tam wszystko, co najlepsze w ramach lokalnej działalności naszych artystów - zapowiada Michał Chaszkowski-Jakubów. W Netto Arenie będą obecni między innymi Hania Beza, Monika Szymanik, czyli Kamienica w Lesie (która szykuje na wydarzenie spotkania ze szczecińskimi autorami książek), Ministerstwo Dobrego Mydła, Clochee, Bajgle Króla Jana, Heritage Gin czy Szczeciński Town Shop.
Na festiwal marki „Zrobione w Szczecinie” wstęp jest wolny, a Szczecin Coffee Festival obowiązywać będą bilety - w dniu imprezy po 12 zł, a w przedsprzedaży, która ruszy jeszcze w kwietniu, po 10 zł. - W ramach biletu już na powitanie każdy otrzyma darmową kawę: espresso od palarni ToKawa albo kawę przelewową od palarni MAMAM. Do tego mamy już zorganizowane jeszcze dodatkowe upominki od Take Drip - zachęcają organizatorzy. W ramach jednego biletu można odwiedzić festiwal nawet kilka razy w ciągu tego samego dnia.
Partnerami festiwalu kawy są: CoffeeDesk, Brita Polska, GBS Bank, Pomorze Zachodnie, Qualia, ToKawa oraz MAMAM. Szczegółowe informacje na temat festiwalu można znaleźć na stronie wydarzenia: https://www.facebook.com/events/9491719384206119 lub na instagramie SCF: @szczecin_coffee_festival.
Portal wSzczecinie.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Komentarze