Co najważniejsze, przez cały okres remontu będzie utrzymana ciągłość ruchu samochodowego (po jednym pasie w każdym kierunku) i pieszego.
– Pasy ruchu wygrodzone będą oznakowaniem pionowym oraz poziomym, a także miejscowo betonowymi zaporami drogowymi. Jedynie podczas montażu rusztowań możliwe jest wprowadzenie czasowo ręcznego sterowania ruchem – informuje Paulina Łątka z urzędu miasta.
Bardziej zmiany odczują kierowcy jadący od strony ul. Przyjaciół Żołnierza. Rozwidlenie na dwa pasy ruchu nie nastąpi na skrzyżowaniu z ul. Komuny Paryskiej, tylko przed skrzyżowaniem z ul. Rynkową. W drugą stronę i tak w tym miejscu jest jeden pas ruchu.
Na początku zachowana będzie możliwość skrętu z ul. Komuny Paryskiej w lewo, w ul. Sczanieckiej. Jeśli jednak ruch będzie się w tym miejscu korkował, taka opcja zostanie zlikwidowana.
– Przyjęta organizacja jest efektem kilkutygodniowych negocjacji służb miejskich oraz wykonawcy i stanowi optymalne na tę chwilę rozwiązanie, szczególnie w świetle początkowo zakładanego przez wykonawcę, całkowitego zamknięcia przejazdu pod wiaduktem, co naszym zdaniem wiązałoby się ze zbyt dużymi utrudnieniami dla mieszkańców tej części miasta – mówi Marcin Charęza, kierownik Referatu Organizacji Ruchu Urzędu Miasta.
Wiadukt będzie przebudowywany w związku z przygotowaniami do uruchomienia Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w kierunku Polic. Wykonawcą prac zleconych przez PKP PLK jest spółka Trakcja.
Komentarze