Z początkiem 2021 r. nastąpi połączenie Szczecińskiego TBS i TBS Prawobrzeże. Powstanie jedna spółka pod nazwą Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego.

Połączenie nastąpi po blisko 20 latach niezależnego działania obu spółek. Ma poprawić jakość obsługi mieszkańców, usprawnić i przyspieszyć prowadzone sprawy. Nowy podmiot zyska większe możliwości sięgania po środki zewnętrzne na działania rewitalizacyjne, szczególnie w centrum miasta. Połączenie zespołów pracowników obu spółek pozwoli na lepsze funkcjonowanie w zakresie np. prowadzenia inwestycji.

– Połączenie spółek ma się odbywać w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i najemców lokali użytkowych. Z tego powodu nie będą ponosić żadnych kosztów związanych np. ze zmianą umów najmu, nie będą również musieli poświęcać dodatkowego czasu na formalności – uspokaja Tomasz Klek, rzecznik prasowy miasta ds. mieszkalnictwa. – Połączenie nie spowoduje komplikacji w opłacaniu czynszu czy kontaktowaniu się z administratorami osiedli i budynków. W dniu połączenia wszystkie numery kont służące do rozliczeń, a także numery kontaktowe osób administrujących osiedlami i budynkami nie ulegną zmianie.

Połączenie pozwoli na czytelniejszy podział miasta na dwa rejony obsługi: lewobrzeże i prawobrzeże. Skorzystają np. mieszkańcy osiedla TBS Prawobrzeże przy ul. Sowińskiego, którzy obecnie muszą załatwiać sprawy mieszkaniowe po drugiej strony Odry.

Rejon Prawobrzeże obsługiwać będzie punkt przy ul. Winogronowej 11f (obecna siedziba TBS Prawobrzeże), rejon lewobrzeże punkt przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1a (obecna siedziba Szczecińskiego TBS). Punkt obsługi klienta przy ul. Mariackiej 24 będzie czynny do 28 lutego 2021 r. Po tym terminie osoby tam obsługiwane będą załatwiać sprawy przy ul. Bohaterów Getta W-go 1a.

– Mieszkańcy, których dotyczą zmiany związane z połączeniem spółek otrzymają do swoich skrzynek pocztowych ulotki w tej sprawie. Oprócz tego na klatkach schodowych budynków, administrowanych przez TBS Prawobrzeże zawisną plakaty informujące o połączeniu. Ogłoszenia w tej sprawie znajdą się także na stronach Miasta i spółek, a także w lokalnej prasie – informuje Tomasz Klek.

 

Niezbędne informacje dla mieszkańców TBS-ów (obowiązują od początku 2021 roku):

1. Opłaty czynszowe – wpłat dokonują na te same konta i w tych samych terminach, co do tej pory.

2. Kontakt w sprawach eksploatacyjnych oraz technicznych:

– Rejon Prawobrzeże, ul. Winogronowa 11F, tel. 91 46 13 692, dla mieszkańców Prawobrzeża.

– Rejon Lewobrzeże, ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 1a, tel. 91 430 91 00, dla mieszkańców Lewobrzeża.

Dla aktualnych klientów Szczecińskiego TBS zasady kontaktów i załatwiania spraw nie ulegają zmianie.

Wszelkie informacje i pomoc można uzyskać pod numerami telefonów: 91 430 91 00, 91 46 14 469 lub pod adresami e-mail: biuro@stbs.pl, sekretariat@tbsp.szczecin.pl.