„Mamy to! Umowa na III etap Trasy Północnej podpisana! Wiele lat zabiegania i walki o fundusze nie poszło na marne. Wykonawca lada moment przystępuje do prac” – skomentował na Facebooku prezydent Piotr Krzystek.
Oferta firmy Strabag opiewała na 189,6 mln zł i była najniższą spośród siedmiu propozycji, które wpłynęły w ogłoszonym przez miasto przetargu.
– To nasza największa inwestycja, którą będziemy realizować dla Szczecina – podkreślał dyrektor Buca. – Jesteśmy przygotowani do tego kontraktu zarówno pod względem realizacyjnym, jak i projektowym.
„Nie tylko odciąży istniejące drogi, ale też uruchomi ważne tereny inwestycyjne”
Nowy odcinek Trasy Północnej będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z chodnikami i drogami rowerowymi. Na środku zostanie pas zieleni, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe.
Inwestycja zakończy się układem rond przy skrzyżowaniu Szosy Polskiej i Polickiej. Nowa droga zostanie połączona z planowaną obwodnicą Polic.
– Mamy świeżo w pamięci, jakie utrudnienia w ruchu w kierunku Polic spowodowało zamknięcie przejazdu na ul. Lipowej. Nowy fragment Trasy Północnej nie tylko odciąży istniejące drogi, ale też uruchomi ważne tereny inwestycyjne wzdłuż trasy – podkreślał Michał Przepiera, zastępca prezydenta ds. inwestycji.
Oddzielnym zadaniem jest budowa dróg do obsługi terenów inwestycyjnych na Skolwinie. Oba zadania są dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych kwotą w wysokości 250 mln zł.
Pierwsze prace ruszyły 15 lat temu
Budowa pierwszego etapu Trasy Północnej, czyli przedłużenie ul. Warcisława do ul. Rostockiej, rozpoczęła się w 2010 roku. Cztery lata później nową jezdnię „dociągnięto” do skrzyżowania z ul. Łączną na Warszewie (ten fragment to ul. Królewskiego). Tam inwestycja utknęła na jedenaście lat.
Według obecnego harmonogramu, całość będzie gotowa we wrześniu 2027 roku.
Komentarze