Mieszkańcy Szczecina nadal skarżą się na letnie kaloryfery i chłodniejszą niż zwykle ciepłą wodę w kranach. „Sytuacja powinna ulec poprawie po 17 października” – zapowiada rzecznik prasowa Szczecińskiej Energetyki Cieplnej Danuta Misztal i informuje o bonifikatach dla mieszkańców.

Szczecin cały czas mierzy się z zakłóceniami w dostawach ciepła. Obecnie dostarczają je źródła SEC, Zakład Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów oraz jeden blok w Elektrociepłowni Pomorzany. Pomimo tego, mieszkańcy nadal informują o letnich kaloryferach i chłodniejszej wodzie w kranach.

– Nie wszystkie źródła wytwarzania ciepła pracują w pełni swoich możliwości i w związku z tym mogą występować niedobory ogrzewania oraz dostaw ciepłej wody – tłumaczy Danuta Misztal, rzecznik prasowa Szczecińskiej Energetyki Cieplnej. – Sytuacja powinna ulec poprawie po 17 października, kiedy zostanie uruchomiony drugi blok ciepłowniczy w Elektrociepłowni Pomorzany.

Co ważne, zapisy prawa energetycznego zapewniają odbiorcom możliwość ubiegania się o bonifikaty w związku z ograniczeniami dostaw ciepła.

– Nie mamy jednak możliwości naliczenia bonifikaty automatycznie, ponieważ prawo jasno określa, że taka czynność może nastąpić tylko na wniosek klienta – podkreśla Danuta Misztal. – Zatem każdy klient/odbiorca ciepła, chcąc ubiegać się o bonifikatę, musi wystąpić z takim wnioskiem.

W przypadku klientów, którzy mają podpisaną umowę z SEC, taki wniosek należy skierować właśnie do SEC. Natomiast odbiorcy ciepła, którzy nie mają podpisanej umowy z SEC, a koszty ogrzewania rozliczają w czynszu, wniosek powinni złożyć u swojego administratora.

Formularz o naliczenie bonifikaty dostępny jest na stronie internetowej https://sec.com.pl/klient/. Wystarczy wysłać go emailem na adres bok@sec.com.pl lub pocztą tradycyjną na adres Szczecińskiej Energetyki Cieplnej (ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin). Wniosku nie trzeba dostarczać osobiście do Biura Obsługi Klienta.