Miasto (spółki NiOL i ZDiTM) podpisało porozumienie z operatorami trzech wypożyczalni: Tier, Bolt i Quick. Dzięki niemu elektryczne hulajnogi mają częściej trafiać do stref postoju szczecińskiego roweru miejskiego BikeS. Ma to ograniczyć sytuacje, w których pozostawiane są na środku chodnika lub w innych niebezpiecznych miejscach. Będą też wolniej jeździć po bulwarach, a w czasie plenerowych imprez w ogóle nie pojawią się w tłumie.

Operatory wypożyczalni Bolt, Tier i Quick zobowiązali się, że kiedy tylko mogą, będą wstawiać swoje hulajnogi do stref postoju rowerów miejskich BikeS. Chodzi o nowe hulajnogi, hulajnogi po serwisie czy doładowaniu. Mają też zachęcać swoich klientów, by sami parkowali hulajnogi obok miejskich rowerów. Na koszt gminy wszystkie strefy postoju BikeS zostaną oznakowane piktogramem hulajnogi.

– Kolejny punkt porozumienia mówi o tym, że Bolt, Tier i Quick w trakcie dnia (między 8:00 a 20:00) będą usuwały nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi w ciągu dwóch godzin od sygnału ze Straży Miejskiej – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki NiOL, która zarządza strefą.

Porozumienie przewiduje też systemowe ograniczenie prędkości hulajnóg na bulwarach nadodrzańskich do 15 km/h. W czasie plenerowych imprez operatorzy zobowiązali się do czasowego wyłączania możliwości parkowania i poruszania się ich pojazdami na obszarach wskazanych przez gminę.

– Operatorzy hulajnóg i Gmina Szczecin przeprowadzą wspólnie minimum raz w oku kampanię edukacyjno-informacyjną promującą mikromobilność i bezpieczne korzystania z hulajnóg – dodaje Wojciech Jachim.

Zapisy umowy muszą być wprowadzone w życie w czasie dwóch tygodni. Podobne porozumienia planowane są z innymi operatorami hulajnóg.