W rankingu polskich centrów handlowych Newsweeka, szczecińska Galaxy zajęła wysokie, 6. miejsce.

W rankingu Newsweeka oceniono nie tylko architekturę obiektów i ich użyteczność publiczną, ale także ofertę handlową, wyniki finansowe oraz liczbę odwiedzających. Zwycięzcą rankingu została łódzka Manufaktura, drugie miejsce przyznano katowickiej Silesii, a trzecie ex aequo zajęły poznański Stary Browar oraz Arkadia i Galeria Mokotów z Warszawy. Tuż za nimi uplasowała się nasza Galaxy, wyprzedzając m.in. gliwickie Forum oraz warszawskie Złote Tarasy.

Silne i słabe strony Galaxy

Największymi atutami Galaxy, według Newsweeka jest sam obiekt (7 punktów w 10-stopniowej skali), oferta handlowa (6 pkt.) i czynsz (5 pkt.). Najsłabiej oceniono liczbę klientów (poniżej 5 mln rocznie) - przy 30 milionach odwiedzających krakowską Galerię to liczba rzeczywiście nie robiąca wrażenia. Mało punktów (2 pkt.) przyznano również za liczbę lokali gastronomicznych oraz w kategorii „inne rozrywki”. Co ciekawe, Galaxy jako jedna z czterech galerii ujawniła swój wynik handlowy. Pozostałe z 27 galerii, biorących udział w rankingu nie udzieliły takich informacji. Wysokość obrotów najemców w Galaxy oraz obowiązujących tam czynszów za ostatni rok wyniosła 457 mln zł. Dla porównania, obroty Manufaktury to 808 mln zł, Silesii – 760 mln zł, Forum – 240 mln zł.

Źródło: Newsweek nr 27/09 z dnia 05.07.09 s. 51-55