Jak podał minister Aleksander Grad, pieniądze za obie stocznie zostaną przelane do 21 lipca.
Kilka dni wcześniej dowiedzieliśmy się natomiast, że Polska podpisała umowę z Katarem na dostawy drogą morską skroplonego gazu. Do transportu tej substancji potrzebne są specjalistyczne statki nazywane gazowcami, które mogłyby powstawać w stoczniach w Szczecinie i Gdyni. Dlatego też planowane wybudowanie gazoportu w Świnoujściu, wieloletni kontrakt na gaz z Katarem oraz wykupienie stoczni przez kapitał arabski układa się w logiczną całość. Jedyną przeszkodą może okazać się tylko... Gazociąg Północny, który zablokuje drogę do Szczecina i Świnoujścia statkom o dużej wyporności. Nie ulega jednak wątpliwości, że Szczecin i Świnoujście to ważne puzzle w polsko - rosyjsko - niemieckiej energetycznej układance.
Pisaliśmy już o tym, link do felietonu znajduje się pod artykułem.
Hej Szczecin! Jest Piątek! Program śniadaniowy wSzczecinie.pl 5.12.2025
Komentarze
2